English

معاون سازمان راهداری:

اعتبار مورد نیاز برای نگهداری مطلوب راه‌ها ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است

محمد تیموری با اشاره به گستردگی راه‌های کشور، اعتبارات مورد نیاز برای نگهداری مطلوب راه‌ها را ۲۰۰ هزارمیلیارد تومان اعلام و بودجه تخصیصی را سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در آیین تجلیل از فعالان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه این سازمان متولی حاکمیتی بخش حمل و نقل جاده عهده دار جابجایی بیش از ۹۰ درصد کالا و مسافر کشور است، گفت: سال گذشته ۳۸ میلیون تن کالا اساسی از بندر امام (ره) و بنادر جنوبی جابجا و حمل شد و امسال تاکنون ۱۴ میلیون تن جابجا شده است.

تیموری با اشاره به اینکه مشکلات در این حوزه به تبع گستردگی بالا است که چرخه اقتصادی کشور را در دست دارد، عنوان کرد: در زمینه سوخت، بیمه تکمیلی و امور رفاهی رانندگان مطالباتی وجود دارد که به حق هم است و در این راستا باید کمیته هماهنگی صنوف مختلف حمل و نقل کالا و مسافر در بخش کارفرمایی و کارگری در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده گ‌ای استان تشکیل و به این موارد رسیدگی شود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: فارس، استان حمل و نقلی است و جزو استان‌های اول در زمینه حمل و نقل بار و مسافر محسوب می‌شود.

او همچنین با اشاره به وجود حدود ۲۲۱ هزار کیلومتر راه، ۳۶۴هزار پل، ۵۶۰۰ کیلومتر روشنایی و ۱۴ هزار ماشین آلات سبک و سنگین دارد، خاطرنشان کرد: به واسطه مسئولیت حفظ و نگهداری این میزان ابنیه و تجهیزات، سالانه به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان درحالت آرمانی و ۶۸ هزار میلیارد تومان در بدترین حالت نیازمندیم، حال آنکه کمتر از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم.

به گفته معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از ابتدای امسال تاکنون در فارس و لارستان حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان طرح استانی اجرا کرده‌ایم و ۹۰۰ میلیارد تومان تخصیص گرفته‌ایم، اما تاکنون ۳۹ میلیارد تومان تخصیص نقدی به فارس داده‌اند که نیمی از آن صرف پرداخت حقوق می‌شود، از طرفی ۱۱ میلیارد تومان اسناد داشتیم که در مقابل ۸۵۰ میلیارد که برای استان تصویب شده تخصیصی کم بوده است.

او عنوان کرد: نزدیک به ۷۰۰ هزار راننده حرفه‌ای دارای کارت هوشمند با بیش از۸۵۰۰ شرکت حمل و نقل فعال کالا، مسافری و بین المللی سالانه ۱۱ میلیون تن ترانزیت، ۱۹۵ میلیون نفر مسافر را در کشور جابجا می‌کنند که این نشان از اهمیت حمل و نقل جاده‌ای در اقتصاد کشور دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی