English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت:

عملیات اجرایی پارک آبخیز دره مودر اراک آغاز شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی پارک آبخیز دره مودر اراک آغاز شد

عملیات اجرایی پارک آبخیز دره مودر اراک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی ، عبدالحسین محمدی افزود: این پارک آبخیز در مساحتی به وسعت 3۶۵ هکتار در شمال غربی و مجاورت شهر اراک اجرایی می شود.

وی ادامه داد: ۵۰۰ میلیون تومان در مرحله نخست به اجرای این پارک آبخیز اختصاص یافته و تاکنون ۷۵ درصد کار مطالعاتی این پروژه انجام شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطر نشان کرد: در راستای افزایش فضای سبز و مکان های گردشگری اراک پارک آبخیز دره مودر همانند دره گردو در مجاورت شهر اراک بالاتر از آرامستان اجرا می شود.

محمدی افزود: احداث جاده دسترسی به این پارک در گام نخست در دستور کار بوده و پیمانکار انتخاب و با عقد قرارداد، اجرای عملیات کلید خورد.

وی ادامه داد: طول تقریبی جاده دسترسی به پارک یک کیلومتر و عرض آن ۲.۵ تا ۳ متر است که جهت انتقال وسایل اولیه از جمله، نهال ها، سیستم آبیاری قطره ای و ... احداث می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان داشت: این جاده، در پایان پروژه نهالکاری می شود و با ایجاد مانع، وسایل نقلیه امکان ورود به منطقه را نخواهند داشت.

محمدی افزود: با توجه به پتانسیل بند خاکی موجود در منطقه مودر، پروژه های متعددی از جمله بندهای گابیونی جهت کنترل سیلاب و رسوب، آلاچیق، بسترهای استراحت کوهنوردان، احیای چشمه ها و ایجاد آبشار مصنوعی ،عملیات خشکه چین، اسکله ماهیگیری، کمپ اقامت شبانه، سرویس بهداشتی ، نمازخانه، ساختمان نگهبانی، عملیات نهال کاری و توسعه فضای سبز در راستای اجرای طرح پارک آبخیز اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه امسال فعلا جاده دسترسی اجرایی می شود، گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل پروژه ۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، اما با توجه به افزایش قیمت ها احتمال افزایش اعتبارات مورد نیاز وجود دارد و با توجه به اینکه پروژه ملی است می توانیم اعتبارات خوبی را جذب کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: زمانبندی اجرای پروژه ۵ سال است اما تلاش خواهیم کرد که ظرف سه سال آینده کار را به انجام برسانیم.

وی اضافه کرد: پروژه در داخل مسیر آبراهه های منطقه انجام می شود و تامین آب برای نهالکاری با اولین بارش، منابع مخزن ذخیره آب تامین می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی