English

تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر برتر فارس

باحضور دانش آموزان برتر پژوهشی، آئین اختتامیه جشنواره علمی-پژوهشی، پژوهش سراهای دانش آموزی، برگزار و از افتخار آفرینان پژوهش سراهای دانش آموزی استان تجلیل شد.

تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر برتر فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، رضا پور خسروانی مسئول پژوهش سراهای دانش آموزی استان فارس در این آئین اظهار کرد: تعداد ۶۰ پژوهش سرا در استان فارس وجود دارد که دانش اموزان در رشته های گیاهان دارویی، سلول های بنیادین، نانو فناوری، زیست فناوری، انرژی های نوین ، ادبیات و علوم انسانی،نجوم، خودنویسی، رباتیک و هوش مصنوعی در این پژوهش سراها فعالیت می کنند.

رضا پور خسروانی افزود: چهارده قطب علمی پژوهشی در سطح استان  فارس فعال هستند و دانش آموزان را در رشته های مذکور  هدایت می کنند.

وی تصریح کرد: قطب های علمی پژوهشی علاوه بر بحث هدایت، کار آموزش و ترویج علوم مربوطه را نیز در عهده دارند.

مسئول پژوهش سراهای دانش آموزی استان فارس خاطرنشان کرد: استان فارس در مرحله کشوری جشنواره علمی پژوهشی با ۹۶ دانش آموز پژوهشگر برتر، رتبه دوم را کسب کرده است.

وی ادامه داد: به لحاظ تعداد شرکت کننده استان فارس با ۳۶۰ هزار شرکت کننده، رتبه اول را در بین استان ها کسب کرده است.

 پور خسروانی افزود: کار اصلی ما ترویج علوم است و قرار نیست یک دانش آموز پژوهشگر به جامعه تحویل دهیم بلکه قرار است دانش آموز خلاق و مهیای کار پژوهشی را تحویل دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی دهیم تا بتوانندگامی مثبت در پیشرفت کشور بردارند.

وی از راه انداری پژوهش سیار در استان فارس خبر داد و تاکید کرد: این پژوهش سرای سیار با امکاناتی که دارد به مناطق محروم سفر می کند و دانش آموزانی که اتفاقا جز مدال آوران هستند را پوشش می دهد.

 مسئول پژوهش سراهای دانش آموزی استان فارس، گفت: امیدواریم روزی برسد که بتوانیم همه دانش آموزان را در پژوهش سراها پوشش دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه