English

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خبر داد؛

جابه جایی ۴.۵میلیون تن کالا در مبادی استان کردستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۴.۵ میلیون تن جابه‌جایی کالا انجام شده و این روند تداوم دارد.

جابه جایی ۴.۵میلیون تن کالا در مبادی استان کردستان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، فرزاد در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: اداره کل راهداری کردستان با ۴ معاونت حمل و نقل کالا و مسافر، معاونت راهداری، معاونت توسعه منابع و برنامه ریزی و معاونت فنی در حال فعالیت است.

وی با ذکر اینکه در استان کردستان سالانه به طور متوسط ۸ میلیون کالا در مبادی استان جا به جا می‌شود، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۴.۵ میلیون تن جا به جایی کالا داشته ایم.

وی افزود: مقاصد حدود ۳۵ درصد محموله‌ها درون استان و ۶۵ درصد نیز برون استانی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان اعلام کرد: تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان باری با ۱۳ هزار نفر راننده در استان در حال فعالیت هستند.

حسنی عنوان کرد: در بخش ترانزیت ورودی مرز باشماق حدود ۱.۵ میلیون تن کالا در سال جا به جا می‌شود که تاکنون ۷۰۰ هزار تن ترانزیت ورودی در استان تردد داشته و ۱۵ شرکت بین المللی حمل و نقل کالا در مرکز استان فعال است.

وی گفت: در سال بیش از یک میلیون نفر مسافر از طریق ناوگان عمومی به استان وارد می‌شوند و به طور متوسط بیشتر از ۴۰۰ هزار سفر در بخش مسافر نیز از ناوگان عمومی از استان خارج می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان اذعان کرد: تعداد ناوگان مسافربری فعال در استان کردستان ۲ هزار دستگاه است که ۷۵۰ دستگاه مینی بوس، یک هزار و ۱۵۰ دستگاه سواری و حدود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس است.

حسنی افزود: از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۲۲ میلیارد تومان برای بازسازی، نوسازی اتوبوس و مینی بوس به استان اختصاص یافته که از این محل ۴۴ دستگاه مینی بوس و ۲۸ دستگاه اتوبوس نوسازی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه