English

مدیر کل راهداری گیلان خبر داد:

ترانزیت بیش از ۱۰۷هزار تن کالا در استان گیلان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از ترانزیت بیش از 107 هزار تن کالا طی 4ماه نخست امسال، از این استان خبر داد.

ترانزیت بیش از 107هزار تن کالا در استان گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از رشت محمدرضا نازک کار در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز خبرنگار وضعیت شرکت های حمل ونقل کالا و مسافر را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه در گیلان 168 شرکت و موسسه حمل ونقل کالا و 118 شرکت حمل ونقل مسافر وجود دارد اظهار کرد 2 شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل ونقل بین المللی حمل و نقل مسافر و 70 نمایندگی شرکت حمل و نقل بین المللی کالا در گیلان فعال است.

این مسئول با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در استان تصریح کرد: 8 هزارو 757 ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه بالغ بر 12 هزار راننده فعال در بخش حمل و نقل عمومی استان گیلان مشغول فعالیت هستند، ادامه داد طی 12ماهه سال گذشته 210 هزار 745 تن کالا در مرز آستارا در بخش واردات و 502 هزار و 746 تن در بخش صادرات حمل و نقل بین المللی داشتیم.

نازک کار خاطر نشان کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل انواع تخته، سبوس و خوراک طیور و همچنین عمده کالاهای صادراتی میوه و تره بار، انواع کاشی و پلی اتیلن بوده اند.

وی افزود: در 4ماهه نخست سال جاری مقدار 107 هزار و 20 تن کالا از استان ترانزیت شده است که از این مقدار 57 هزار و 730 تن از مرز آستارا عبور کرده است و 49 هزار و 290 تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

این مسئول با اشاره به وجود تعداد 12 باب مجتمع خدماتی و رفاهی در حال بهره برداری به منظور ارائه خدمات به کاربران جاده ای در استان یادآور شد 1 مورد از مجتمع های مذکور در سال 95 مورد بهره برداری قرار گرفت و تعداد 11 مجتمع خدماتی رفاهی در حال احداث است که فاز عملیاتی 2 مجتمع نیز از مسال در استان آغاز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه