English

تجلیل از پژوهشگران برتر شمال خوزستان

پژوهشگران برتر شهرهای دزفول، شوش و اندیمشک روز شنبه طی آیینی در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول تجلیل شدند.

تجلیل از پژوهشگران برتر شمال خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول روز شنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر شمال خوزستان در سالن اجتماعات دانشگاه جندی شاپور گفت: نمایشگاه پژوهشی شهرهای دزفول، شوش و اندیمشک در شمال خوزستان در جندی شاپور برپاشده است.

محمد ذاکر مشفق افزود: ۳۱ پژوهشگر برگزیده در این همایش تجلیل شدند که شامل ۹ عضو هیات علمی، هفت دانشجو، هفت پژوهشگر از دستگاه‌های اجرایی و سه معلم و ۶ دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه برای برنامه ریزی آینده نیاز است پیشینه و ظرفیت‌های خود را بشناسیم، ادامه داد: شمال خوزستان در دوران باستان نیز پیشینه فناوری داشته و وجود قمش‌هایی از بالادست دزفول و رساندن آب به شهر جندی شاپور نشان از یک زنجیره و اکوسیستم فناوری در آن زمان است.

ذاکر مشفق افزود: وجود پل ساسانی، سازه‌های آبی رودخانه‌های دز و کارون، تمدن شوش، تصفیه خانه چغازنییل، شهر دانشگاهی جندی شاپور که بیمارستان جندی شاپور را نیز در خود داشته ثابت می‌کند این اکوسیستم فناوری وجود داشته و هنوز هم آثار برجامانده‌ای از آن تمدن عظیم را می‌بینیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول بیان کرد: وجود میراث انسانی فرهیخته‌ای چون شیخ مرتضی انصاری و آیت اله سیدمجدالدین قاضی نیز تاثیرات آن تمدنی است که از گذشته به ارث رسیده است.

وی به وجود ظرفیت‌های فراوان پژوهشی باستانی در دزفول اشاره کرد و افزود: بازار قدیم یک پردیس فناوری در زمان خودش بوده و راسته آهنگران و مسگران نشان از وجود افرادی هستند که در زمان خود تکنولوژی داشتند و اقدامات بزرگی انجام دادند.

ذاکر مشفق گفت: وجود شرکت‌هایی همچون کشت و صنعت و شبکه‌های آبیاری نشان می‌دهد این طرفیت در منطقه بوده و هست که باید با تکیه به آنها برای آینده برنامه ریزی کنیم.

وی پیشنهاد داد کارگروه پژوهش و فناوری شمال خوزستان با همکاری سه فرمانداری دزفول، شوش و اندیمشک با محوریت فرمانداری ویژه دزفول با هدف نیازسنجی پژوهشی و فناوری، به اشتراک گذاری امور پژوهشی و همکاری سالانه تشکیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه