English

مهدی کرد زنگنه خبرداد؛

۶۰ شرکت در مرکز رشد و فناوری دانشگاه شهید چمران مستقر هستند

مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به طرح‌های ارائه شده به این مرکز گفت: در پنج سال اخیر، ۴۰ درصد طرح‌های ارائه شده در حوزه فناوری اطلاعات، ۲۰ درصد در حوزه کشاورزی، ۱۵ درصد در حوزه برق و الکترونیک و ۲۵ درصد دیگر در حوزه تکنولوژی، مواد، دامپزشکی، نفت و گاز، زیست فناوری و... بوده‌اند.

۶۰ شرکت در مرکز رشد و فناوری دانشگاه شهید چمران مستقر هستند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، دکتر مهدی کردزنگنه در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع ۶۰ شرکت در مرکز رشد و فناوری دانشگاه شهید چمران مستقر هستند که بیش از ۵۵ درصد این شرکت‌ها توسط اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه شهید چمران اهواز تاسیس شده‌اند.

وی با اشاره به نوع شرکت‌های موجود افزود: در حال حاضر شش شرکت تحقیق و توسعه، چهار شرکت مشاوره‌ای و خدماتی، هفت شرکت‌ در مرحه رشد مقدماتی و ۴۳ شرکت فناور در حوزه رشد فعالیت دارند. باید توجه داشت که شرکت‌های خدماتی و تحقیق و توسعه از شرکت‌های فناور در حوزه رشد جدا هستند.

مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در سال‌های فعالیت مرکز رشد یعنی از ابتدای دهه ۸۰ تاکنون، ۲۴ شرکت دانش بنیان داشته‌ایم و در حال حاضر نیز هفت شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند؛ شرکت‌هایی که در مرکز رشد مستقر می‌شوند نهایتا سه تا پنج سال بعد با گذراندن مرحله رشد، از این مرکز جدا می‌شوند.  

کردزنگنه با بیان اینکه طرح‌های ارائه شده در مرکز رشد، بعدها به شرکت تبدیل می‌شوند، عنوان کرد: در پنج سال اخیر، ۴۰ درصد طرح‌های ارائه شده در حوزه فناوری اطلاعات، ۲۰ درصد در حوزه کشاورزی، ۱۵ درصد در حوزه برق و الکترونیک و ۲۵ درصد دیگر در حوزه تکنولوژی، مواد، دامپزشکی، نفت و گاز، زیست فناوری و... بوده‌اند.

وی با اشاره به رشد درآمدزایی شرکت‌ها بیان کرد: فروش و یا درآمدزایی شرکت‌های مستقر در مرکز رشد در بازه زمانی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، بیش از ۴ میلیارد تومان بوده است و طبیعتا تا پایان امسال افزایش نیز خواهد یافت. اشتغالزایی نیز در مدت دو سال بیش از ۵۰۰ نفر بوده است. در سال ۹۹ حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۰ نیز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته‌ایم.

تقدیر از برگزیدگان حوزه پژوهشی  

دکتر سیدمحمد اشرفی مدیر امور پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این نشست گفت: سالانه شیوه‌نامه انتخاب پژوهشگران برتر بر اساس ملاک‌های روز و سیاست‌های وزارت تغییر می‌کند و سعی می‌کنیم پژوهش‌ها را در راستای ارتقای رتبه دانشگاه و رتبه علمی دانشگاه هدایت کنیم. امسال نیز تغییراتی در شاخص تعیین پژوهشگران برتر داده شد.

وی افزود: در محورهای مختلف علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی و دامپزشکی از هر ۳۰ عضو هیات علمی فعال در حوزه پژوهش یک نفر انتخاب می‌شود. امسال حدود ۲۵ تا ۲۶ برگزیده پژوهشی خواهیم داشت که در هفته پژوهش از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه