English

اختصاص۶۰۰ میلیارد ریال جهت راه‌اندازی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در استان

بنابر اعلام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به تمامی سرمایه‌گذاران اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی استان خوزستان اختصاص داده شده است.

اختصاص۶۰۰ میلیارد ریال جهت راه‌اندازی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در استان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، با بهره‌برداری از این اقامتگاه‌ها ۳۷۰ نفر به ظرفیت اسکان شبانه مراکز بوم‌گردی استان افزوده می‌شود.

این اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های دزفول، باغملک، ایذه، حمیدیه، بهبهان، اندیکا و سوسنگر راه‌اندازی می‌شوند.

اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی اقامت‌گاه‌هایی هستند که در محیط‌های طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست‌محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تاسیس شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی زمینه حضور گردش‌گران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم می‌کند.

امروزه افزایش میل افراد به کشف مناطق بکر و طبیعی سبب شده تا سفر کردن در گستره وسیع‌تری صورت گیرد و اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی مورد توجه بیشتری واقع شوند.

اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی با توجه به ظرفیت اقامت باکیفیت و کم‌هزینه ناشی از تنوع و بیان سنت‌ها و آداب زندگی محلی همواره مورد علاقه گردش‌گران بوده است.

اقامت‌گاه بوم‌گردی مکانی برای اقامتی آرام در دل طبیعت است؛ جایی که هنوز دست‌خوش زیادهخواهی زندگی ماشینی امروزه نشده و هنوز اصالت و قدمت خود را در دل طبیعت بکر پیرامونش حفظ کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه