English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

خرید تضمینی برنج پرمحصول مازندران توسط دولت آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز خرید تضمینی برنج پرمحصول کشاورزان این استان با همکاری دولت خبر داد.

خرید تضمینی برنج پرمحصول مازندران توسط دولت آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش میزان تولید محصول در سال زراعی جاری، اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید داخلی، با پیگیری استاندار مازندران، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی، مازندران برنج مصرفی دستگاه های دولتی، ارگان ها و بیمارستان ها را تأمین خواهد کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا با همکاری سازمان اتکا و سازمان تعاون روستایی استان مقدمات خرید 50 هزار تن برنج پرمحصول از نوع ندا و شیرودی در مازندران آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: اکنون هفت مرکز در شهرهای آمل، بابل، ساری، قائمشهر، میاندرود، بهشهر و نکا کار خرید برنج پرمحصول مازندران را بر عهده دارند و بنا داریم چهار مرکز دیگر را نیز در استان راه اندازی کنیم تا کار خرید با سرعت بیشتری انجام شود.

وی، قیمت هر کیلوگرم برنج ندا و شیرودی با هشت تا 10 درصد شکستی را به ترتیب 33 هزار تومان و 41 هزار و 800 تا 42 هزار تومان اعلام کرد و گفت: نحوه پرداخت نیز به صورت نقدی خواهد بود و ظرف مدت 15 روز کاری، پول کشاورزانی که محصولات خود را به مراکز خرید تحویل داده اند به حسابشان واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 50 هزار تن برنج پرمحصول و مازاد بر نیاز مصرف، از کشاورزان مازندرانی خریداری شود، عنوان داشت: تمامی مراکز پرمصرف بتوانند برنج مصرفی و مورد نیاز خود را از کشاورزان استان تأمین کنند و این روند در سال زراعی جدید نیز تداوم داشته باشد.

طبق آمار رسمی جهاد کشاورزی مازندران امسال 2115 هزار هکتار از شالیزارهای استان زیر کشت اول برنج رفت که از این سطح حدود یک میلیون و 350 هزار تن شلتوک برداشت شد و همچنین کشاورزان با استقبال امسال 105 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خود را زیر کشت دوم بردند که به طور متوسط درهر هکتار از شالیزاری که کشت دوم 2 تا سه تن شلتوک برداشت شده است. طبق آمار رسمی امسال حدود 57 هزار هکتار از زمین های شالیزاری استان نشا مجدد و 48 هزار هکتار به روش رتون زیر کشت رفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه