English

غیبت متولی ستاد ساماندهی امور جوانان در جلسه

برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان در غیاب متولی

غیبت متولی ستاد ساماندهی امور جوانان در جلسه

به گزارش خبرگزاری موج‌ کردستان، ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان که همانطور از عنوانش مشخص و باید مشکلات این حوزه را ساماندهی کند در حالی پیش‌ازظهر امروز یکی دیگر از جلساتش در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، که خود متولی آن؛ معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش‌وجوانان کردستان غایب بود!

حامد جولائی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون بالغ بر 22هزار نفر جوان کردستانی برای دریافت وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: در هشت ماه نخس امسال 13هزار و 101فقره تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده است‌.

وی با ذکر اینکه در آذرماه جاری یک هزار فقره دیگر وام ازدواج در استان پرداخت شده است، گفت: هم‌اکنون 6هزار نفر در بانک‌های مختلف کردستان پشت نوبت وام ازدواج هستند.

مدیرکل ورزش‌وجوانان استان کردستان با یادآوری اینکه در هشت ماهه نخست سال گذشته 16هزار و 501 فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شد، تصریح کرد: امیدواریم بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تسهیل‌گری کرده و دستگاه‌های متولی این حوزه نیز برای ترویج ازدواج آسان پای کار بیایند.

مسعود ولئی، معاون امور اجتماعی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه نبود قرارگاه واحد اشتغال در استان یکی از آسیب‌های اجتماعی است، اظهار داشت: همه دغدغه‌هه و مشکلات این حوزه را به استاندار انعکاس کرده‌ایم، وضعیت این حوزه تکان‌‌دهنده است.

وی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان آنچنان که باید و شاید شرایط و دغدغه ترویج ازدواج جوانان را ندارند، گفت: آمار طلاق روبه افزایش است‌، دردهای این حوزه را نمی‌دانیم به چه کسی بگوییم.

معاون امور امور اجتماعی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به 13میلیون مجرد، نبود عزم جدی مسئولان برای افزایش ازدواج و ترویج سبک زندگی فردی‌گرایی را از جمله آسیب‌های این حوزه خواند و تصریح کرد: متاسفانه اقدامات لازم برای ترویج سبک زندگی اسلامی در استان صورت نگرفته است.

وی تجمل‌گرایی، تغییر جنسیت، سقط جنین و نگهداری سگ، دخالت بیش از حد خانواده‌ها میان زوجین، نبود و بالابودن هزینه مشاوره ازدواج را از جمله مشکلات حوزه جوانان امروزی داسنت و افزود: عدم ثبات مدیریتی در سازمان و رهاشدن طرح‌های اجتماعی و سرمایه‌گذاری دشمنان برای رواج بی‌عفتی و ازدواج سفید از دیگر آسیب‌های این حوزه است.

ولئی با تاکید بر اینکه صداوسیما و رسانه‌ها برای پیگیری مشکلات این حوزه و مقابله با توطئه‌های دشمنان در فضای مجازی پای کار بیایند، خاطرنشان کرد: در شش ماه 400سری جهیزیه به زوین نیازمند استان اهدا کرده‌ایم که با هم‌افزایی و همراهی سایر دستگاه‌های متولی می‌توانیم تعداد آنان را بالا ببریم.

معاون امور اجتماعی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان عنوان کرد: مجمع خیرین دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان علی‌رغم جمع‌آوری کمک‌ 2میلیارد تومانی یک مورد برای ازدواج جوانان اقدام نکرده است.

حسین رسولی، مدیرکل بهزیستی استان کردستان نیز در این نشست معضلات اجتماعی را ناشی از وضعیت نامناسب اقتصادی و فرهنگ خانواده‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: توانمندسازی افراد باید در همه بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی کارکردن در حوزه اجتماعی را نیازمند ترویج مهارت‌های زندگی دانست و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون پیشگیری از اعتیاد از سطح مهدکودک‌ها آغاز شده تا از سنین کودکی و جوانی، آسیب‌ها و تهدیدات این حوزه را آموزش دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان تصریح کرد: برای ترویج ازدواج باید از دوران کوکی توانمندسازی و آموزش مهارت‌های زندگی و خانواده آموزش داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه