English

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خبر داد؛

اعمال قانون بیش از ۵ هزار خودروی دودزا در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از اعمال قانون بیش از 5 هزار خودروی دودزا طی 21 روز آذرماه سال جاری خبر داد.

اعمال قانون بیش از 5 هزار خودروی دودزا در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ محمدرضا محمدی بیان داشت: در پی افزایش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در دستور کار ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان قرار گرفت و طرح زوج و فرد نیز که پیش از این فقط در ساعات بعد ازظهر اعمال می شد دوباره صبح امروز از سر گرفته شد.

وی جریمه تردد در محدوده زوج و فرد را 105 هزار تومان اعلام کرد و افزود: طرح مذکور صبح ها از ساعت 8 تا 13 ظهر و عصر ها از ساعت 16 تا 21 شب اجرا می شود و خودروها هر باری که وارد محدوده طرح شوند توسط دوربین ها اعمال قانون خواهند شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان همچنین از اعمال قاون 5 هزار و 721 دستگاه خودروی دودزا طی مدت 21 روز آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.1 درصد رشد داشته است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: پلاک خودروهای دودزا که بنا بر تشخیص کارشناسان پلیس تردد آنها باعث آلودگی هوا می شوند فک شده و به رانندگان آنها پلاک تعمیری ارائه می شود که با این پلاک موظف هستند ظرف 48 ساعت به تعمیرگاه مراجعه و نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کنند که در این راستا طی 21 روز آذرماه تعداد 2 هزار و 244 دستگاه خودروی دودزا توسط کارشناسان پلیس راهور فک پلاک و به تعمیرگاه اعزام شدند.

سرهنگ محمدی، یکی از اقدامات پلیس راهور در زمینه کاهش آلودگی هوا را برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی عنوان کرد و اظهار داشت: در همین راستا طی 21 روز آذرماه سال جاری 17 هزار و 845 دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی مورد اعمال قانون قرار گرفتند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.6 درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان مبلغ جریمه خودروهای دودزا را 45 هزار و 900 تومان و مبلغ جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی را 52 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: به نظر می آید که این جریمه ها بازدارندگی لازم را ندارند و بایستی در اعمال قانون این نوع خودروها بازنگری صورت گیرد.

سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: علاوه بر اقدامات صورت گرفته با کامیون های خاک برداری که فاقد مجوز باشند نیز برخورد قانونی صورت می گیرند که در این خصوص نیز طی 21 روزی که آذرماه امسال گذشته 11 هزار و 121 مورد اعمال قانون این نوع کامیون ها را داشتیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی سازمان ها و دستگاه ها نیز بدون هی

گونه اغماضی مورد اعمال قانون قرار می گیرند گفت: پلیس راهور با رانندگانی که به حقوق مردم بی اعتنا هستند قاطعانه برابر قانون برخورد می کند و با هیچ شخص و ارگانی نیز تعارف ندارد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا نیازمند مشارکت عموم مردم و دستگاه ها است گفت: از شهروندان می خواهم که در این ایام که با آلودگی شدید هوا روبرو همستیم از تردد های غیر ضروری در سطح شهر به خصوص در هسته مرکزی شهر اصفهان خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه عیب و نقصی در سیستم احتراق خودرو نسبت به تعمیر فوری و رفع عیب آن اقدام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه