English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران تأمین کننده پرتقال کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: عمده تأمین کننده پرتقال کشور، استان مازندران است که از 20 آذرماه تا 15 بهمن ماه خرید و ذخیره سازی سیب و مرکبات استان باید انجام شود.

مازندران تأمین کننده پرتقال کشور است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه کمیته راهبردی خرید مرکبات شب عید، اظهار داشت: در آستانه شب عید و لزوم تنظیم بازار مرکبات عید 1402، کمیته راهبردی خرید و تأمین میوه سیب و مرکبات در جهاد کشاورزی مازندران تشکیل شد تا تسریع و تسهیل در روند خرید و ذخیره سازی این میوه ها انجام شود و بر این اساس تعاون روستایی مسئول خرید، ذخیره سازی و توزیع میوه شب عید در استان است.

وی ادامه داد: این کمیته با حضور تعاون روستایی، استانداری، بازرسی، اتحادیه ها، صمت، اتاق اصناف و به ریاست جهاد کشاورزی تشکیل شد و دبیری آن بر عهده اتحادیه تعاون روستایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: اتخاذ تصمیم برای اجرا یا عدم اجرای طرح و یا بحشی از آن در استان، تعیین مقدار میوه موزد نیاز استان و تعیین مباشرین اجرای طرح خرید، ذخیره سازی و توزیع میوه از جمله وظایف این کمیته است.

وی تصریح کرد: عمده تأمین کننده پرتقال کشور، استان مازندران است که از 20 آذرماه تا 15 بهمن ماه خرید و ذخیره سازی سیب و مرکبات استان باید انجام شود.

عنایتی اضافه کرد: سال گذشته 400 تن پرتقال و 500 تن سیب برای شب عید مازندران در نظر گرفته شد.

کهنسال مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت: بر اساس نیاز واقعی استان نسبت به خرید و ذخیره سازی میوه شب عید اقدام شود و با توجه به ایام ماه مبارک رمضان که همزمان با عید نوروز است تمهیداتی اتخاذ شود که مردم مشکلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: در جلسات تخصصی استان باید نسبت به برنامه ریزی بلندمدت تولید و صادرات محصولات اساسی کشاورزی استان از قبیل مرغ، برنج، مرکبات و کیوی اقدام شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: موضوعات مرتبط با استان باید با همکاری و مشارکت همه همکاران و دستگاه های اجرایی استان حل شود و همه پای کار باشند و از ظرفیت هایی که داریم نهایت استفاده را به نفع تولیدکنندگان استان داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه