English

ناصری خبرداد؛

کشت متناوب چهار محصول اساسی در مزارع نیشکر در دستورکار قرار گرفت

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از کشت چهار محصول گندم، کلزا، دانه روغنی آفتابگردان و چغندرقند به منظور رعایت تناوب کشت و در نهایت افزایش راندمان تولید نیشکر در سال‌های آینده خبر داد.

کشت متناوب چهار محصول اساسی در مزارع نیشکر در دستورکار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان؛ عبدعلی ناصری با اشاره به انجام کشت متنوع چهار محصول اساسی در مزارع نیشکر شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: امسال در زمین‌های آیشی این شرکت کشت چهار محصول گندم، کلزا، دانه روغنی آفتابگردان و چغندرقند را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال ۲ هزار و ۴۰۰هکتار دانه روغنی کلزا، ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۶۰۰ هکتار دانه روغنی آفتابگردان و ۲۲۱ هکتار چغندرقند در شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی کشت شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه کشت چغندرقند برای اولین بار در مجموعه شرکت‌های کشت و صنعت نیشکری استان انجام شده است، گفت: کشت این چهار محصول گامی برای تولیدات بیشتر محصولات غیر نیشکری است و امیدواریم در این زمینه عملکردی مطلوب داشته باشیم.

ناصری در خصوص اهداف اجرای این کشت‌ها در مزارع آیشی شرکت توسعه نیشکر عنوان کرد: کشت این محصولات به منظور رعایت تناوب کشت و تغذیه طبیعی خاک است که در نهایت منجر به بهبود و افزایش راندمان تولید نیشکر در سال‌های آینده خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات کشت پاییزه این چهار محصول در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به اتمام رسیده و همچنین کار برداشت نیشکر از مزارع که از حدود ۲ ماه گذشته آغاز شده، همچنان در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه