English

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:

تنها ۲۵ درصد از ظرفیت‌های واقعی حوزه ارتباطات فعال است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تنها ۲۵ درصد از ظرفیت‌های واقعی حوزه ارتباطات در کشور فعال است.

 تنها ۲۵ درصد از ظرفیت‌های واقعی حوزه ارتباطات فعال است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مجید سلطانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران در استان گلستان با بیان اینکه تنها ۲۵ درصد از ظرفیت‌های واقعی حوزه ارتباطات در کشور فعال است گفت: سهم مخابرات در حوزه ارتباطات کشور ودر توسعه اقتصادی رو به افزایش است و اگر بتوانیم در این صنعت سرمایه گذاری کنیم اقتصاد کشور رشد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: مخابرات و صنایع وابسته یکی از صنایع مهم در حوزه توسعه اقتصاد به شمار می رود و این مسئله در دیگر کشورها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

سلطانی بیان کرد: در دهه گذشته ایران شاهد رشد معمول در اقتصاد دیجیتال بوده و سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی ایران ۳.۸ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۶.۹ درصد رسیده است.

وی بیان داشت: غیر از فیبر نوری هیچ سیستم انتقالی این قدرت ها را پاسخ نمی دهد و لذا وزیر ارتباطات در این مسیر برای توسعه فیبر نوری تاکید دارند.

سلطانی به تاثیر سرمایه گذاری توسعه شبکه باند پهن بر ایجاد شغل اشاره کرد و گفت: شد در حال حاضر ۲۵ درصد سرمایه ارتباطات در کشور فعال است و امسال نیز افزایش چشمگیری پیدا نکردیم و باید بپرسیم چرا این صنعت به این روز افتاده و نمی تواند اشتغالزایی در استان ها ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: در روستاها میزان درآمد به هزینه های ما یک به چهل است ولی با این وجود از این سیستم هم کاملا به نفع هموطنان مان در اقصی نقاط کشور سرمایه گذاری و نگهداری می کنیم.

این مقام مسئول افزود: انگیزه سرمایه گذاری در صنعت مخابرات کم شده و کمتر سرمایه گذار داخلی و خارجی حاضر به سرمایه گذاری در این صنعت است و باید این مسئله حل شود.

سلطانی افزود: باید چرخه اقتصاد و صنعت با هم متصل شود و درآمد به صنعت برگردد و نباید اجازه دهیم که این چرخه متوقف شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: ۸۶ درصد هزینه های مخابرات برای نیروی انسانی با توجه به شرایط بوجود آمده است ولی درآمدهاشرکت متناسب با آن نیست .

سلطانی گفت: هزینه تجهیزات ارزی و ریالی به صورت میانگین در ۱۰ سال گذشته ۲۲ برابر شده است و با این درآمدها نمی توان به توسعه دست یافت، با اجرای طرح جهادی در توسعه فیبر نوری یا نجما می توانیم رسالت شرکت مخابرات ایران را در ارتباط رسانی بهینه به هموطنان انجام دهیم.

مخابرات ایران

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی