English

سلطانی عنوان کرد:

لزوم تناسب درآمد بخش مخابرات با ارزش بازار حوزه ICT کشور

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: نسبت درآمد با ارزش بازار مخابرات متناسب نیست و هر وقت این دو متناسب با یکدیگر شوند خدمات مخابرات توسعه قابل توجهی می‌یابد و این شرکت خصوصی به مشتریان خدمات بهتری را ارائه می‌دهد.

 لزوم تناسب درآمد بخش مخابرات با ارزش بازار حوزه ICT کشور

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مجید سلطانی در برنامه صف اول بیان داشت: اگر مشکلات حوزه تعرفه و توسعه مخابرات حل بشود مخابرات متحول می‌شود و اثرات مثبتی بر زندگی مردم می‌گذارد.

وی افزود: در حال حاضر مشترکان تهرانی می توانند با پرداخت ۲۰ هزار تومان ۴۴۴۴ دقیقه با تلفن ثابت خود مکالمه کنند. همچنین مشترکان در صورت عدم استفاده از خط تلفن خود، می توانند به مخابرات اعلام کنند

مجید سلطانی‌، در مقایسه وضعیت مخابرات گفت: درآمد شرکت‌های ایران بسیار کمتر از شرکت‌های مخابراتی در انگلیس است.شرکت‌های انگلیسی در مقایسه با سال قبل میلادی درآمد ۲۱/۳ یورو داشته‌اند در حالی که درآمد مخابرات ایران بسیار کمتر بوده است. چون ارزش بازار حوزه ارتباطات انگلیس بیشتر از ایران است.

این مقام مسئول بیان کرد: نسبت درآمد با ارزش بازار ایران ۵۸ صدم است در حالی که برای کشور‌های دیگر بالای ۱ است.

او افزود: نسبت درآمد با ارزش بازار مخابرات متناسب نیست و هر وقت این دو متناسب با یکدیگر شوند خدمات مخابرات توسعه می‌یابد و این شرکت خصوصی به مشتریان خدمات بهتری را ارائه می‌دهد.

مدیرعامل مخابرات اظهار کرد: اگر مشکلات حل بشود مخابرات متحول می‌شود و اثرات مثبتی بر زندگی مردم می‌گذارد.

مدیر عامل مخابرات با بیان اینکه هر شرکتی بخواهد از خدمات استفاده کند مخابرات با دست باز استقبال می‌کند، گفت: امن‌ترین شرکت در ایران که خصوصی سازی نیز شده مخابرات است که انحصاری ندارد.

وی تصریح کرد: مشترکانی که از خط‌های تلفن ثابت خود استفاده نمی‌کنند به مخابرات اعلام کنند تا به هموطنانی که تلفن ثابت ندارند ارائه شود.

سلطانی گفت: شرکت مخابرات، شرکتی ۵۰ ساله است و طبیعتا در این سال‌ها دارایی‌هایی دارد. شرکت مخابرات در این ۵۰ سال ۱۸۰ هزار کیلومتر فیبر کشیده و همچنین تعداد زیادی کانال ایجاد کرده است اینکه گفته می شودنمی‌توان از امکانات شرکت مخابرات استفاده کرد صحت ندارد.

وی افزود: طبق فرمولی که در خرداد سال۱۴۰۰ به عنوان مصوبه ۴۶۶ شورای رقابت تصویب شد مخابرات یک هزینه ثابت و یک هزینه متغیر دارد. طبق این فرمول که قرار بود زودتر تصویب شود به دلیل عدم تصویب به موقع از زمان تصویب مصوبه ۴۶۶ حدود ۴ هزارمیلیارد تومان خسارت وارد شده است.

سلطانی بیان کرد: شرکت مخابرات در دوازده سال گذشته افزایش قیمت نداشته است؛ و برای نگه داری و توسعه به درآمد نیاز دارد و باید این درآمد را از طریق خدمت رسانی هر چه بهتر دریافت کنیم.

مدیر عامل مخابرات ایران گفت: به همین علت با مراجع ذیربط گفتگو‌هایی داشتیم و مدلی استاندارد را تصویب کردیم که یک عدد ثابت به عنوان حداقل هزینه نگه‌داری تلفن ثابت مصوب شده است، به این ترتیب که در تهران ۲۰هزار تومان، در مراکز استان ۱۵هزار تومان، در سایر شهرها۱۰هزار تومان و مشترکان روستا‌ها از افزایش تعرفه معاف هستند.

شرکت مخابرات ایران

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی