English

شهردار سنندج:

مناسب سازی معابر عمومی برای تردد بهتر معلولان در اولویت قرار دارد

شهردار سنندج از مناسب سازی معابر برای تردد معلولان به عنوان یکی از برنامه های در اولویت در مرکز استان کردستان خبر داد.

مناسب سازی معابر عمومی برای تردد بهتر معلولان در اولویت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، انور رشیدی در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: توانجویان به عنوان بخشی از جمعیت هر جامعه باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند.

وی عدالت اجتماعی در برخورداری از امکانات را حق هر فردی دانست و افزود: مناسب سازی معابر عمومی به آحاد جامعه ارتباط دارد و تنها مختص توانجویان نیست.

شهردار سنندج اضافه کرد: به منظور اجرای حقوق شهروندی و گسترش عدالت اجتماعی مناسب سازی معابر و اماکن عمومی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در شهرداری سنندج مورد توجه قرار گرفته است.

رشیدی گفت: با توجه به اینکه مناسب‌سازی از نیازهای ضروری افراد با نیازهای ویژه است فرهنگ مناسب‌سازی معابر عمومی باید در جامعه نهادینه شود.

به گفته وی، با هدف تحقق حقوق شهروندی و گسترش عدالت اجتماعی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف باید در راستای مناسب سازی با توجه به وظایفی که تعریف شده عمل کنند.

شهردار سنندج اظهار کرد: موضوع مناسب‌سازی در حوزه پیاده‌راه سازی و حمل‌و‌نقل عمومی از سوی مدیریت شهری با جدیت در حال پیگیری است.

رشیدی با تاکید براینکه دسترسی آسان به تسهیلات و امکانات شهری حق تمام شهروندان با هر نوع شرایط جسمانی است، عنوان کرد: شهرداری سنندج شاخص‌های مناسب‌سازی را جهت فراهم آوردن زمینه سهولت در تردد معلولان و جانبازان در دستور کار قرار داده است.

وی به عملیات ساماندهی و بهسازی معابر سطح شهر در سال جاری اشاره کرد و گفت: اجرای  کف فرش و ساماندهی پیاده‌روهای سطح شهر و آسفالت و بهسازی بیش از 309 هزار و 928 مترمربع با صرف 44 هزار و 218 تن آسفالت از اقدامات انجام شده در این بخش است.

شهردار سنندج گفت: با توجه به رویکرد دولت در خصوص ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان به علت مزایای بی‌شمار آن و همچنین بازسازی بسترهای نرم‌افزاری موجود برای اجرای پروژه شهرداری الکترونیک به عنوان یک خدمت فناورانه با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

رشیدی افزود: یک دستگاه اتوبوس مناسب حمل و نقل معلولین با ظرفیت 12 ویلچر و 29 صندلی برای همراه معلول تهیه شده است.

وی با تاکید براینکه شهرداری سنندج آماده هر نوع همکاری در زمینه فرهنگ‌سازی است، گفت: ساخت مجسمه‌ای از چهره‌های ماندگار و محبوب که معلولیت جسمی دارند، دیوارنگاری‌ها با طرح موضوع از سوی مراجع ذیربط و برگزاری مسابقات ورزشی محله‌ای از اقداماتی است که می‌تواند در نهادینه کردن فرهنگ نحوه برخورد مناسب با جامعه کم توان‌ها تاثیرگذار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه