English

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خبر داد:

رشد سالمندی در اصفهان بیشتر از متوسط کشوری است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بیان داشت: رشد سالمندی در اصفهان بیشتر از متوسط کشوری است.

رشد سالمندی در اصفهان بیشتر از متوسط کشوری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، ولی‌الله نصر اصفهانی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی معلولان با بیان اینکه رشد سالمندی در اصفهان بیش از متوسط کشوری است، بیان داشت: در چند سال گذشته ۱۰ درصد استان اصفهان سالمند بودند ولی امروز ۱۱/۹ درصد استان جمعیت سالمند هستند.

وی اضافه کرد: استان اصفهان از نظر تعداد سالمندان در کشور رتبه سوم و از نظر درصد به جمعیت کل چهارم کشور است.

این مقام مسئول ادامه داد:  با تک فرزندی بودن خانواده‌ها و تجردهای قطعی در آینده یک بحران سالمندی را خواهیم داشت و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۳۵ حدود 30 درصد جمعیت کشور بالای ۶۰ سال باشند یعنی از هر سه نفر یک نفر بالای ۶۰ سال شود.

نصر اصفهانی گفت: بحران سالمندی و عدم تامین زیرساخت‌های مناسب در آینده می‌تواند مشکلاتی را برای کشور ایجاد کند، در حالی که در کشورهای دیگر سازمان سالمندان وجود دارد که به امور سالمندان رسیدگی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان به شهرهای دوستدار سالمند پیوسته است، بیان کرد: در ایران نیز بحث سالمند باید با جدیت با همکاری سازمان‌های مرتبط انجام شود و اگر به این امر توجه نشود در ۳۰ سال آینده  با بحران سالمندی روبروخواهیم شد.

وی در ارتباط با شعار روز جهانی معلولان توضیح داد: امسال  شعار جهانی با محوریت جهان فراگیر بعد از کرونا با مشارکت افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده که امیدواریم عملیاتی بشود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اشتغال از معضلات و مشکلات روز جامعه است، افزود: موضوع اشتغال برای معلولان با شرایط سخت تری روبه‌رو است بطوریکه برخی  از دستگاه‌ها به خاطر معلولیت یک فرد آن را کنار می‌گذارند و به آنها اجازه اشتغال نمی دهند.

نصر اصفهانی با اشاره به ماده ۱۰ قانون جامع حمایت از معلولان در کشور بیان داشت: ایجاد صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان در این ماده تکلیف شده، ولی متاسفانه در عمل هنوز اجرایی نشده است.

وی در ارتباط با دیگر مشکلات معلولان گفت: موضوع مسکن یکی از دغدغه‌های ما برای معلولان است که دولت در شرایط جنگ اقتصادی نتوانسته اعتبارات لازم را برای حمایت از معلولان تأمین کند و امیدوارهستیم که در دولت جدید به پشت نوبتی‌ها مسکن داده شود و مشکل آنها حل گردد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در خصوص تعداد معلولین نیز گفت: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار معلول تحت پوشش داریم که نزدیک به یک میلیون نیازمند اشتغال هستند.

ولی اله نصر اصفهانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای معلولان اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی راه‌ها  و حمل و نقل برای معلولین انجام شده و در این زمینه طرح‌های خوبی با پلیس راهور، نظام مهندسی، شهرداری و اتوبوسرانی انجام شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه