English

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران خبر داد؛

اجرای طرح مرمت و احیای باغ ۳۳ هکتاری رامسر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از طرح مرمت و احیای باغ سی و سه هکتاری به تصویب کمیته فنی میراث‌فرهنگی رسیده و اجرایی می‌شود.

اجرای طرح مرمت و احیای باغ 33 هکتاری رامسر

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، صادق برزگر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار داشت: باغ 33 هکتاری رامسر که سالها فاقد طرح بوده و امکان فعالیت‌های مرمتی مقدور نبود با پیگیری‌های اداره میراث‌فرهنگی رامسر و تلاش‌های همکاران فنی شهرستان پس از انتخاب مشاور در مسیر قانونی خود قرار گرفت و در نهایت با تکمیل طرح مرمت و احیای باغ تاریخی رامسر در کمیته فنی استان نیز تأیید و ابلاغ شد.

وی این موضوع را برای شهر نمونه گردشگری رامسر بسیار با اهمیت دانست و ادامه داد: سالها موضوع طرح باغ سی هکتاری مورد بحث و گفتگو بود اما اتفاقی نمی افتاد تا اینکه مدیریت شهرستان از حدود سه سال پیش با پیگری‌های ویژه استانی و کشوری این قضیه را حل و فصل و به نتیجه رساند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تصریح کرد: طرح مرمت باغ سی هکتاری پس از مطالعات شناخت و آسیب شناسی وارد مرحله مرمت و احیا شد و تلاش شده با برطرف کردن آسیب‌های وارده به این باغ تاریخی هویت اولیه را به این اثر تاریخی برگرداند.

وی با قدردانی از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رامسر که در به اتمام رساندن این پروژه، گفت: این همکاری‌ها نقطه عطفی خواهد بود برای احیای این اثر با ارزش که با تلاش همه مدیران شهری به نتیجه رسیده و مردم و گردشگران از مزایای آن بهره مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه