English

معاون ستاد اجرایی فرمان امام در استان عنوان کرد؛

توزیع یک‌صد میلیارد بسته معیشتی و نوشت افزار توسط ستاد اجرایی فرمان امام قم/ خانواده‌های دارای سه فرزند مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در استان قم گفت: در حوزه عدالت آموزشی در شش ماه گذشته بسته‌های معیشتی و نوشت افراز با اعتبار یک‌صد میلیارد ریال در سطح استان توزیع شد که شامل ۱۰ هزار بسته نوشت افزار و ۴۰۰ بسته ویژه کنکوری برای دانش‌آموزان پایه دواردهم مناطق محروم است.

توزیع یک‌صد میلیارد بسته معیشتی و نوشت افزار توسط ستاد اجرایی فرمان امام قم/ خانواده‌های دارای سه فرزند مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند

امیر امیرگان در گفت‌وگو با خبرگزاری موج در قم با اشاره به فعالیت‌های معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: فعالیت این معاونت از سال ۹۵ در سطح کشور آغاز شده و در حوزه‌های مختلف خدمات را ارائه می‌دهد و بنیاد احسان ازجمله آن‌ها است که با تشکیل شبکه فعالین جهادی در راستای ارائه خدمات و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم و آسیب‌پذیر فعال است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در استان قم ادامه داد: بنیاد برکت در حوزه اشتغال اجتماع محور در مناطق روستایی و محروم و همچنین عمرانی و ساخت مدرسه فعالیت دارد و شاهد وضعیت خوبی در تسهیلات اشتغال هستیم، بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت و جمعیت و قرارگاه توانمندسازی محلات هم در قالب خانه‌های احسان ستاد اجرایی در ۲ هزار و ۲۰ محله کشور با ۴۴۰ قرارگاه در سطح کشور فعالیت دارد.

وی با اشاره به فعالیت بنیاد احسان در استان قم به عنوان سرفصل و پیشگام فعالیت‌های اجتماعی و جهادی گفت: نزدیک به ۳۰۰ گروه جهادی و فعال اجتماعی در قالب شبکه مردمی جهادی احسان با گروه‌های تخصصی در استان فعال است که در بزنگاه‌ها مانند سیل چند ماه گذشته فعال هستند و در حوزه‌هایی مانند عدالت آموزشی، فرهنگی و مسجد محور و فنی و مهندسی ورود پیدا می‌کنند.

توزیع ۱۲۰ بسته لبخند کادری در استان قم

این مسئول بیان کرد: در حوزه جمعیت و سلامت هم بنیاد ۱۵ خرداد حدود ۱۲۰ بسته لبخند مادری ویژه خانواده‌هایی که فرزند سوم آن‌ها به دنیا آمده توزیع شده و ۱۰۰ بسته هم در فصل زمستان توزیع می‌شود.

امیرگان ادامه داد: مرکز تخصصی خانواده مثبت سه هم اولین مرکز کشور است که ذیل بنیاد ۱۵ خرداد در قم افتتاح می‌شود و در حوزه مشاوره، درمان، فروشگاهی و خدماتی که خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر  به آن نیاز دارند خدماتی را ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: خانه‌های احسان قرارگاه توانمدسازی در ۱۵ محله استان قم که بیشتر محلات کمتر برخوردار، حاشیه شهر و آسیب‌پذیر هستند، فعال شده و متناسب با داشته‌های هر محله و به صورت بومی سازی شده خدمات مختلف آموزشی، فرهنگی و توانمندسازی برای اقشار مختلف و خانواده‌های ساکن در این محلات ارائه می‌شود.

همراهی خیرین و فعالین اجتماعی خدمات ستاد را توسعه می‌دهد

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در استان قم یادآور شد: تمام فعالیت‌های بنیاد در راستای منویات رهبری است، بویژه پس از کرونا که بر همدلی، احسان و کمک به محرومان تاکید شد شاهد این بودیم که خود مردم در این حوزه پیشگام بودند و ستاد هم به عنوان نهادی انقلابی خود را به ارائه خدمات اجتماعی و عام المنفعه بویژه برای مستضعفین موظف می‌داند که البته این اقدامات با همکاری خیرین ضریب گرفته و توسعه می‌یابد.

وی ادامه داد: به میزانی که خیرین و یا دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در حوزه‌های مختلف مانند بسته‌های لبخند مادری یا اشتغال مشارکت داشته باشند، بنیاد برکت آن میزان را ضرب در دو خواهد کرد و خدمات را ارائه می‌دهد؛ همچنین از تمام جوانان و فعالین جهادی و اجتماعی دعوت می‌کنیم در فعالیت‌های جهادی و اجتماعی همراهی داشته باشند تا فعالیت‌ها رونق بیشتری پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه