English

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد:

کسب رتبه برتر سازمان جوانان هلال احمر یزد در سال جاری

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد با بیان کسب رتبه برتر توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان در سال جاری، تقویت فعالیت های امدادی، شاخص های سلامت جسمی، معنوی و اجتماعی را از اهداف سازمان جوانان دانست.

کسب رتبه برتر سازمان جوانان هلال احمر یزد در سال جاری

سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج یزد در خصوص نحوه شکلگیری، اهداف و برنامه ها و اقدامات انجام شده در سازمان جوانان، گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در سال ۱۳۲۶ تاسیس شد و تاکنون دچار تغییرات ساختاری شده به طوری که ابتدا با فعالیت خانه جوانان در خرمشهر آغاز به کار کرد و سال ۱۳۴۵ تغییراتی در اساسنامه آن ایجاد شد.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی، سازمان جوانان با فعالیتهای امدادی و تیمی منحصر به بخش دانش آموزی شد همچنین در سال ۱۳۷۸ در قالب مجموعه مراکز پرورش اسلامی در هلال احمر همزمان با سازمان جوانان آموزش و پرورش فعالیت داشت و در نهایت از آموزش و پرورش منتزع شد و با عنوان‌ سازمان جوانان در هلال احمر به فعالیت خود ادامه داد و همکاری با آموزش و پرورش در قالب شاخه دانش آموزی ادامه یافت.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد تصریح کرد: فعالیت های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بر اساس اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ جهانی و هلال احمر، یعنی انسانیت، صلح و بی طرفی و بی غرضی، یگانگی و جهان‌شمولی برنامه ریزی شده است.

میرحسینی حوزه جوانان جمعیت هلال احمر را با فعالیت های بشر دوستانه امدادی و فرهنگی و آموزشی، درگاه ورودی جمعیت هلال احمر دانست و گفت: توسعه بدنه حوزه جوانان به نحوی است که از رده سنی ۴ تا ۳۵ سال را پوشش می دهد و درصورتی که به سازمان جوانان توجه شود ما بقی شاخه های هلال احمر برای تأمین نیروی انسانی مشکلی نخواهند داشت.

وی با بیان کسب رتبه برتر توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان در سال جاری، تقویت فعالیت های امدادی، شاخص های سلامت جسمی،  معنوی و اجتماعی را از اهداف سازمان جوانان دانست و اظهار داشت: تمام تلاش سازمان جوانان تربیت نیروی توانمند با روحیه بشردوستانه است تا علاوه بر امدادرسانی در حوادث در فعالیتهای مناسبتی و اجتماعی نیز موثر باشند.

میرحسینی در ادامه فعالیت های هشت ماه گذشته سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد را بیان و تشریح کرد: ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر در سازمان جوانان هلال احمر عضو هستند که از این تعداد در ۸۳ کانون غنچه های هلال، ۱۰۰ کانون دانش آموزی، ۷۴ کانون جوانان در خانه های هلال ۲۴ کانون دانشجویی، ۷ کانون طلاب و ۲۳ کانون جوانان در مراکز امور جوانان‌ و شعب سازماندهی شدند.

وی افزود: تیم سحر یکی از فعالیت های شاخص حوزه جوانان در سطح ملی است که در ارتباط با حوادث طراحی شده و حمایت های روانی پس از حادثه همچنین حمایت از کودکان آسیب دیده را بر عهده دارد.

میرحسینی بیان کرد: در یزد به دلیل داشتن بافت تاریخی و کوچه هایی که امکان تردد خودروی امدادی وجود ندارد فعالیت تیم سحر با دوچرخه و تجهیزات امدادی بسیار موثر بوده است.

وی در ادامه به طرح دادرس در حوزه دانش آموزی اشاره کرد و گفت: آموزش حداقلی امداد و کمک های اولیه در پایه هفتم، هشتم و نهم در قالب طرح دادرس تاکنون برای نجات جان خانواده دانش آموزان موثر بوده است علاوه بر آن طرح دادرس پیشرفته در حوزه دانشجویی را در دستور کار داریم.

مشارکت ۲۵ هزار نفری اعضا در پویش چلچراغ

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد به جشنواره رفیق خوشبخت و  پویش چلچراغ و در جهت الگو گیری از شخصیت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره و عنوان کرد: در پویش چلچراغ ۲۵ هزار نفر در سال جاری مشارکت داشتند.

وی گفت: طرح قرار مهربانی و اهدای خون هر ماه، غنی سازی اوقات فراغت، تقدیر از زوج های جوان به علت اینکه نظام ما با چالش جمعیت مواجه است، طرح آموزشی یاس برای دومین بار با همکاری کمیته امداد، همایش های ورزشی دوچرخه سواری، کوهنوردی، کویر نوردی و ... حفظ و توسعه منابع طبیعی در قالب نهضت ملی سبز، طرح نهالکاری، طرح های سلامت محور مانند واکسیناسیون، طرح مهربانی مهر، طرح ملی خدمات بشر دوستانه سفر، برنامه های هفته کودک، آموزش کمک های اولیه و آشنایی با جمعیت، طرح ماه یار زمین ویژه کودک و نوجوان و فعالیت در تمام برنامه های مناسبتی کشور از جمله سایر اقدامات سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی