English

فرماندار ساری:

دانشگاه، شیوه‌ای از زیستن، بودن و شدن است/ دانشجو، دانش را با دلیری عجین کرده است

مراسم گرامیداشت حماسه 16 آذر و روز دانشجو با حضور نوبخت فرماندار مرکز استان، نازک تبار رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران، حجت الاسلام و المسلمین نامدار مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه پیام نور استان مازندران، جمعی از اساتید دانشگاه و با شرکت پرشور دانشجویان برگزار شد. ‎

دانشگاه، شیوه‌ای از زیستن، بودن و شدن است/ دانشجو، دانش را با دلیری عجین کرده است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدعلی نوبخت فرماندار ساری در مراسم گرامیداشت حماسه 16 آذر و روز دانشجو ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و با گرامیداشت یاد و خاطره 1200 شهید شهرستان ساری، شهدای دانشجو اظهار داشت: دانشگاه، شیوه ای از زیستن، بودن و شدن است و فضای آغازها و شروع دوباره است و در دانشگاه؛ تحلیل کردن، اندیشیدن، نقدکردن، آموختن و آموزاندن انسان را به سوی توسعه به حرکت در می آورد.

وی با اشاره به اینکه سه انتظار مهم مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) از بدنه دانشجویی متعهد و دارای احساس مسئولیت؛ علم، عدالتخواهی و آزاداندیشی و آزادی خواهی است، ادامه داد: دانشجو، دانش را با دلیری عجین کرده است و 16 آذر نماد خرد گرایی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی دانشجویان است.

فرماندار ساری با بیان اینکه تخریب هویت ملی و دینی در دستور کار دشمنان قرار گرفته است و نقش دانشجویان در خنثی سازی این توطئه ها مهم و حیاتی استف گفت: امروزه دانشجویان با آگاهی، بصیرت، خودباوری، تکیه بر توانایی و انگیزه جوانی خود در مسیر تعالی، رشد و توسعه ایران اسلامی در جامعه گام برمی دارند و اجازه نفوذ و رخنه دشمنان در محیط های دانشجویی را نخواهند داد.

وی با اشاره به اینکه آزادی و آبادانی در گرو آگاهی است، افزود: دانشگاه باید محل ساخت انسان مؤمن، آزاد، نقاد و اهل مدارا و رواداری باشد و وظیفه دانشجو نیز کسب دانش برای رسیدن به حقیقت و تلاش برای رسیدن کشور به آبادانی و شکوفایی است.

نوبخت با اشاره به عزتمندی و رشادت های شهدای حماسه 16 آذر و ایستادگی آنان در مقابل استکبار جهانی، بیان داشت: امروزه نیز دانشجویان باید با الگوگیری از روحیه عدالت طلبی و استکبار ستیزی شهدا و با شجاعت، آگاهی در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی افتخارآفرین و نمونه باشند.

لازم به ذکر است در پایان از دانشجویان نخبه و ممتاز در حوزه های علمی و ورزشی تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه