English

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم بزرگداشت روز دانشجو؛

به برکت انقلاب اسلامی شاهد دانشگاه‌ها و تربیت دانشجویان در کوچک‌ترین شهرهای کشور هستیم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی در حتی کوچک‌ترین شهرهای کشور شاهد دانشگاه و تربیت دانشجویان توسط اساتید داخلی هستیم.

به برکت انقلاب اسلامی شاهد دانشگاه‌ها و تربیت دانشجویان در کوچک‌ترین شهرهای کشور هستیم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، غلامعلی جاودان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت: کشورهای استعماری از ظرفیت کشورهای در حال توسعه استفاده می کنند و منابع آن ها را برای پیشرفت و توسعه خود به غارت می برند، موجب فقر و عقب ماندگی کشورهای دیگر می شوند.

وی ابراز کرد: کشور ما در سال ۱۳۵۷ انقلاب کرد و با شعار نه شرقی نه غربی به استقلال و آزادی رسیدیم، رسیدن به استقلال یعنی به هیچ کشوری وابسته نباشیم و روی پای خود بایستیم.

وی با اشاره به کمبود نیروی پزشک در قبل از انقلاب و وابستگی به نیروهای پزشک هندی و پاکستانی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی در حتی کوچک‌ترین شهرهای کشور شاهد دانشگاه و تربیت دانشجویان توسط اساتید داخلی هستیم؛ بر خود می بالیم و افتخار می‌کنیم که هم اکنون ۶۲۰ هزار دانشجو در کشور مشغول به تحصیل هستند.

جاودان عنوان کرد: در دورترین نقاط کشور و در روستاها و مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت سطح وسیعی از خدمات به مادران باردار، نوزادان، کودکان، جوانان و سایر اقشار جامعه ارائه می گردد.

وی تعداد دانشجویان در حال تحصیل در استان را ۳۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این افراد برای پیشرفت و آبادانی کشور تلاش می‌کنند و وطن در ادبیات معنی مادر می دهد، یادمان باشد بسیاری از بدخواهان نظام و انقلاب در شرایط موجود با تحلیل هایی از وطن می‌کنند تلاش دارند که ما کشورمان را دو دستی تقدیم دشمنان نظام و انقلاب اسلامی کنیم که این روز ها را هرگز نخواهند دید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات امام گفت: دانشگاه میدان هنر تحولات است این نگاه در بین مسئولان وجود دارد و مسئولین از دل همین دانشگاه به این مسئولیت ها رسیده اند. سیاست دانشگاه برآن است تا با تلاش کیفیت آموزش و خدمات دانشجویی را ارتقاء دهد.

وی تصریح کرد: شما دانشجویان در همه حال رعایت ادب و اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهید و با علم آموزی و افزایش توانمندی های آموزشی و پژوهشی ارتقاء پیدا کنید، شما در استانی زندگی می کنید که سال‌هاست به عنوان استان محروم و کم بر خوردار شناخته می شود، لذا با کسب علم و دانش و فارغ التحصیلی در محرومیت زدایی از چهره استان و کشور تلاش کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه