English

فرمانده انتظامی داراب خبر داد؛

کلاهبرداری ۴۰ میلیاردی از شهروندان در شهرستان داراب

فرمانده انتظامی شهرستان "داراب" از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار که مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی شهرستان داراب اظهار داشت: در پی مراجعه شهروندان و ارائه شکوائیه به پلیس فتا شهرستان داراب پیرامون کلاهبرداری از طریق یکی از سایت های آگهی محور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد که فرد یا افرادی از طریق یکی از سایت های آگهی محور، آگهی فروش محصولات مختلف را ارائه و پس از تماس مشتریان و اخذ مبالغی وجه نقد به عنوان بیعانه، دیگر پاسخگوی آنان نبوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: تحقیقات مأموران پلیس فتا در این خصوص آغاز و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی شبانه روزی، در نهایت متهم این پرونده در استان تهران شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه این متهم با این روش اقدام به کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال کرده است، افزود: در بازرسی از مخفیگاه کلاهبردار، ۳۶ عدد سیم کارت تلفن همراه، ۱۱ عدد کارت بانکی و ۴ دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد.

 

دستگیری کلاهبردار سایبری در فارس

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری مردی میانسال خبر داد که با برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های شهروندان، مبلغ ۵ میلیارد ریال به جیب زده بود. 

سرهنگ امیر حسین سلیمانی اظهار داشت: در پی مراجعه  تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبـنـی بر برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید و فروش و اجاره کارت‌های بانکی شهروندان می کرد را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را در یکی از محله های شیراز دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

سرهنگ سلیمانی گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به برداشت ۵ میلیارد ریال از حساب بانکی ۴۵ شاکی به سبک فیشینگ اعتراف و بیان کرد که پس از اینکه اقدام به اجاره کارت‌های بانکی شهروندان به بهانه‌های واهی می‌نموده با کمک همان کارت‌ها از حساب شهروندان برداشت غیر مجاز می کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال نمایند تا در صورت برداشت‌های غیر مجاز از حساب آنها سریعا متوجه موضوع شوند.

این مقام سایبری گفت: شهروندان جهت ارسال گزارش و یا در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه ای در فضای سایبر بلافاصله  با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا ارتباط برقرار نموده تا نسبت به دریافت خدمات فوریت  سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا بهرمند گردند و یا با آدرس الکترونیکی به نشانی www.cyberpolice.ir از بروز ترین اخبار و حوادث و آموزش های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع گردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه