English

کلاهبرداری از ۱۵۰ شهروند با شگرد استخدام و کاریابی در شیراز

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی که از طریق یکی از سایت‌های آگهی محور از 150 شهروند با شگرد استخدام و کاریابی کلاهبردارى کرده بود دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سرهنگ "امیر‌حسین سلیمانی" رییس پلیس فتا استان بیان کرد: خانمی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضائى به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى توسط فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین استخدام و کاریابی داشت که پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت در یکی از سایت‌های فضای  مجازی، به یک آگهی تحت عنوان "کاریابی و استخدام در شرکت" برخورد و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده وی مبلغ ۸۰ میلیون ریال وجه به عنوان کارهای اداری استخدام و تهیه لباس فرم از من درخواست و پس از دریافت وجه دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی نبود.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ "سلیمانی" با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه تا کنون به ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۱۵۰ شهروند اقرار کرد، گفت: فرد کلاهبردار پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام سایبری تصریح کرد: فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان استخدام می کردند.

وی گفت: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در‌ میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه