English

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور:

توسعه مجتمع‌های گردشگری و پارک‌های تفریحی، اولویت وزارت میراث فرهنگی است

درسفر وزیر میراث فرهنگی به استان مرکزی، توسعه مجتمع‌های گردشگری، پارک‌های تفریحی، امکانات سرگرمی و نشاط مردم، در اولویت برنامه های وزارت میراث فرهنگی قرارگرفت.

توسعه مجتمع‌های گردشگری و پارک‌های تفریحی، اولویت وزارت میراث فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، سید «عزت الله ضرغامی» در سفر به استان مرکزی و شهرستان محلات و در بازدید از مجتمع نور این شهرستان، افزود: باید فضاهایی با موقعیت‌های شادی و نشاط و به خصوص خانواده محور مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی ادامه داد: شهرستان محلات از مناطق ویژه و پایتخت گل کشور به شمار می‌رود و همه زیبایی‌ها در این شهرستان وجود دارد که ظرفیت خدماتی، اقتصادی و صادراتی مهمی به شمار می‌رود.

ضرغامی بیان داشت: میراث فرهنگی ارزشمندی در این شهرستان وجود دارد و از لحاظ طبیعی نیز موقعیت ویژه‌ای دارد که هرکس به استان مرکزی سفر می‌کند، باید از محلات بازدید کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذاری و کارهای خوبی در محلات صورت گرفته است. مجموعه‌ای که از آن بازدید کردیم، مجموعه خوبی از لحاظ تفریحی و سرگرمی است. از مالک و سرمایه‌گذاران این مجموعه درخواست کردم تا در صورت وجود توانمندی، پروژه‌های مشابهی را انجام دهند.

ضرغامی افزود: برای سرمایه‌گذاری درحوزه سرگرمی از محل تبصره ۱۸بهترین تسهیلات پرداخت و زمین مناسب در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این معافیت‌های مالیاتی نیز شامل حال سرمایه‌گذاران این حوزه می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باید به افرادی که به سبب برخی مشکلات دچار سوء سابقه شده اند فرصت داد تا درحوزه گردشگری فعالیت کنند، ملاک در این مهم اهلیت است و باید به کسانی که دلسوز هستند کمک شود.

ضرغامی افزود: یکی از اولویت‌های ما در دوره جدید وزارت، مسئله مجتمع‌های گردشگری، پارک‌های تفریحی، امکانات سرگرمی است.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در روز اول سفر خود به استان مرکزی از کاروانسرای دو دهک ، شهر تاریخی نراق، بازار شمس السلطنه، کاروانسرای حاج مهدی نراقی، خانه فاضلین نراقی، اقامتگاه بومگردی نراقی ها، موزه شهاب سنگ و غار نخجیر دلیجان، مجتمع های گردشگری و تفریحی محلات بازدید کرد و سپس راهی خمین شد تا از ظرفیت های گردشگری این شهرستان نیز بازدید کند.

وی به همراه دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی با حضور در شهر نیم‌ور، بازارچه صنایع دستی این شهر را افتتاح کرد. سپس با حضور در آستان مقدس امامزادگان فضل و یحیی علیه‌السلام شهرستان محلات، از نزدیک با مشکلات این مکان آشنا شد و در جریان مشکلات بازسازی این بنا قرار گرفت. و همچنین با حضور در پارک سرچشمه محلات، در جریان اقدامات شهرداری محلات برای توسعه و بهسازی این پارک قرار گرفت.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از بازارتاریخی اراک، منطقه گردشگری دره گردو، بازدید از روستای هزاوه و خانه تاریخی امیرکبیر و حضور در شهرستان تفرش از برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دومین روز از سفر به استان مرکزی بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه