English

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک:

اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح منطقه گردشگری دره گردو شهراراک اختصاص یافته است

برای تسریع در اجرای طرح گردشگری منطقه گردو امسال شورای اسلامی کلانشهر اراک اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده و زیرساخت های لازم را فراهم کرده است

اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال برای اجرای طرح منطقه گردشگری دره گردو شهراراک اختصاص یافته است

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، پیمان عین القضاتی افزود: سیاست‌های تدوینی برنامه سال دوم شورا با لحاظ کردن اسناد بالادستی و چشم انداز ۲۰ ساله شهر اراک است که پس از تصویب در کمیسیون‌های مربوطه در صحن ابلاغ می شود.

وی شامگاه دوشنبه در نشست صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: میزان آلایندگی هوای اراک به لحاظ موقعیت جغرافیایی و جهت وزش باد در فصل سرما افزایش می یاید و همواره این روند استمرار دارد و شهروندان اراکی متضرر می شوند که انتظار می رود مسئولان ملی و استانی این مطالبه به حق مردم را با جدیت مورد پیگیری قرار دهند.

عین القضاتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفع مشکلات اظهار داشت: اجرای طرح منطقه گردشگری دره گردو از سال ۸۵ در اراک مطرح شده و از سال ۹۱ این طرح به تصویب رسیده و اجرایی کردن این طرح دستور کار است اما ادامه کار اکنون متوقف شده که شورای ششم این مهم را با جدیت پیگیری می کند چرا که ایجاد این منطقه گردشگری را به عنوان مطالبه به حق مردم می داند.

رئیس شورای اسلامی شهراراک عنوان کرد: برای تسریع در اجرای این طرح گردشگری امسال شورای اسلامی کلانشهر اراک اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده و زیرساخت های لازم را فراهم کرده است که انتظار می رود وزارت متبوع تعامل و همکاری لازم را با مجموعه مدیریت شهری در راستای رفع این مشکل داشته باشد در غیر اینصورت ظلم مضاعف به شهروندان اراک می شود.

عین القضاتی گفت: انتظار می رود اصحاب رسانه در این راستا تعامل و هم افزایی لازم را با شورا و مدیریت شهری داشته باشند و این مهم را در صدر مطالبات خود قرار دهند.

وی درادامه بیان داشت: یک نشست هم اندیشی با شهرداران هفت شهر مجاور با محوریت خدمات شهری، عمران و زیربنایی و اجتماعی و فرهنگی برگزار می شود که امید است در راستای توسعه و تقویت مباحث حوزه شهری به راهکارهای مشترکی دست یابیم.

شهردار کلانشهر اراک نیز در این نشست بیان کرد: پیگیری مجدانه مدیریت شهری در خصوص رفع موانع قانونی واگذاری زمین لز سوی وزارت راه و شهرسازی به دلیل نبود منطقه گردشگری در کلانشهر اراک است.

علیرضا کریمی افزود: وزارت راه و شهرسازی در پاسخ نامه شهرداری اراک در ۱۸ مردادماه سال جاری، مشکل اجرایی کردن این طرح را واگداری و قیمت گذاری نامناسب اعلام کرده که نیاز است در خصوص بازنگری صورت گیرد چرا که اگر شهرداری نقشه برداری کند و سند تفکیکی بگیرد و اراضی قطعه قطعه شود قیمت زمین ۱۰ برابر افزایش می یابد.

مدیریت شهری اراک عنوان کرد: همانگونه که در راستای عملیاتی کردن طرح هشت هزار واحدی نهضت ملی مسکن صورتجلسه تهیه شده امید است در این خصوص نیز مشکل و موانع قانونی رفع و صورتجلسه این طرح نیز تهیه شود در غیر اینصورت سرمایه گذارانی که تاکنون برای اجرای این طرح گردشگری جذب کرده ایم، پشیمان شده و منصرف می شوند.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: موضوع آلودگی هوای اراک به‌ویژه در نیمه دوم سال همه ساله به عنوان یک معضل اجتماعی و زیست محیطی مطرح است.

سید وحید میرنظامی تاکید کرد: در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی و نشست یا رئیس سازمان محیط زیست کشور مقرر شد که مازوت سوری نیروگاه شازند در فصل سرما متوقف شود که آنگونه که باید مورد توجه واقع نشده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه