English

معاون وزیر‌ میراث فرهنگی:

صنایع دستی دانش‌بنیان‌ ترین صنعتی است که به اقتصاد کشور کمک می‌کند

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: هر طرح اقتصادی که کار می شود یک صنایع دستی است که به زیرساخت‌های اقتصاد کشور کمک شایانی می کند.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه شورای عالی توسعه گردشگری در شیراز اظهار داشت:  انتخاب آباده و شیراز به عنوان شهر‌های جهانی باید بستر را برای تقویت صنایع و صنایع دستی دانش بنیان شامل خاتم و دیگر هنرهای اصیل ایرانی فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر  شیراز و آباده، ۱۴ شهر و روستای جهانی در فارس، صنایع دستی آنان دارای شهرت می باشد گفت: استان فارس قابلیت جهانی صنایع دستی را دارد و هر کسی باید به اندازه سهم خود دینش را برای جهانی شدن شهر شیراز و سایر شهر‌ها ادا کند.

معاون صنایع دستی کشورگفت: نصب تابلوها و المان‌های شهری باید به گونه ای باشد که گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کند و گردشگرانی که به شهر ما می آیند خاطره‌های خوبی در ذهنشان حک شود زیرا روایت یک سرمایه است و کوچه به کوچه شهر یک روایت از تاریخ گذشتگان است.

معاون صنایع دستی تصریح کرد: مثلث طلایی صنایع دستی در شیراز، یزد و اصفهان وجود دارد که خاطره سازی را صنایع دستی می سازد.

جلالی گفت: برخی از هنرها باید احیا و ارزآوری شود که با تقویت صنایع دستی در استان فارس، شیراز می تواند صادر کننده نمونه صنایع دستی در کشور باشد.

جلالی با بیان اینکه هویت شهری را باید به سمت رویکردی سوق دهیم که صنایع دستی در آن دیده شود، گفت: در دنیا معادل‌هایی داریم که می‌شود بررسی کرد. 

وی افزود: ما باید با ارائه یک بسته بندی کامل فرهنگی از میراث، آداب و رسوم و گردشگری طبیعی و تاریخی استان فارس و شهر شیراز تهیه کنیم تا بتوانیم گردشگری را تعریف و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را جذب و کمک شایانی به جذب توریست کنیم.

جلالی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۸ شهر جهانی در دنیا وجود دارد که ۱۱ شهر آن در ایران است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه