English

 رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور:

افزایش ۸۰ درصد تولید پیله کرم ابریشم در کشور

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: تولید پیله کرم ابریشم از 980 هزار تن با رشد 80 درصدی به یک میلیون و 750 هزار تن رسیده است.

افزایش 80 درصد تولید پیله کرم ابریشم در کشور

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عدیل سروی رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه از سال 98 شاهد رشد و احیاء صنعت نوغانداری در کشور هستیم، اظهار داشت: این فعالیت از 22 استان به 32 استان و مرکز توسعه یافته و 75 درصد خانوارهای درگیر این حرفه افزایش داشته است.

وی با اشاره به پرورش مجدد کرم ابریشم در طول سال پس از 23 سال، ادامه داد: تولید پیله کرم ابریشم از 980 هزار تن با رشد 80 درصدی به یک میلیون و 750 هزار تن رسیده است.

 رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به وابستگی صنعت فرش کشور به صنعت نوغانداری و لزوم حمایت از تولید نخ های ابریشم با کیفیت تولید داخل، تأکید کرد: تولید نهال توت پاسخگوی نیاز این صنعت نیست هرچند که مازندران و گیلان در تولید قلمه توت نقش اساسی و اصلی را دارند.

وی افزود: سال گذشته 4200 جعبه و امسال 10 هزار جعبه تخم نوغان در گیلان تولید شد که برنامه سال آینده تولید 30 هزار جعبه است که سهم مازندران 2500 جعبه خواهد بود.

سروی، مازندران را دارای رتبه پنجم تولید پیله کرم ابریشم در کشور خواند و گفت: باغ مادری تولید نهال توت کشور در این استان وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه