English

شهردار اصفهان:

امروز جامعه نیازمند فضاهای فرهنگی در شهر است

شهردار اصفهان بیان داشت: امروز جامعه ما به شدت نیازمند فضاهای فرهنگی در شهر است.

امروز جامعه نیازمند فضاهای فرهنگی در شهر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علی قاسم‌زاده در نشست مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور که به میزبانی شهر اصفهان برگزار شد، گفت: امروزه جامعه ما به شدت نیازمند فضاهای فرهنگی در شهر است، زیرا در این زمینه خلأ داریم.

 وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروز از مسیر فرهنگی قابل رفع است، افزود: بسیاری از مشکلات در حوزه پسماند و خدمات شهری و ترافیک کلان‌شهرها از طریق ارتقای سطح فرهنگ مردم رفع می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در تاریخ تحول شهرها با چهار دوره روبه‌رو هستیم، در دوره اول شهرهای بدوی و ابتدایی شکل گرفت؛ در واقع با گردهمایی قبایل، شهرها ایجاد شدند.

قاسم زاده با بیان اینکه شهرهای دوره دوم، صنعتی بودند ، گفت: به دنبال اعتراض به شهرهای صنعتی در دوره سوم، شهرهای پاک شکل گرفت و طرفداران محیط زیست خواهان خارج شدن صنایع و دودکش‌ها از شهرها و رفتن به سمت شهرهای پاک شدند.

وی با اشاره باینکه دوره چهارم، دوره شهرهای فرهنگی است، اظهار داشت: امروز شهرهای فرهنگی مقصد اصلی گردشگری است، زیرا گردشگران مقصد سفر خود را شهری انتخاب می‌کنند که در آن مناسبت‌ها، رویدادها و فستیوال‌های فرهنگی برگزار شود.

شهردار اصفهان گفت: امیدواریم در راستای اصلاح و ارتقای الگوهای اجتماعی و کیفیت زندگی شهری عمل شود، همچنین از لحاظ فرهنگی به سمت فرهنگ اسلامی حرکت کنیم، چراکه بسیاری از مشکلات را می‌توان از طریق قناعت، کمک به یکدیگر و نوع‌دوستی رفع کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه