English

آیت‌الله سعیدی در دیدار برگزارکنندگان کنگره امناءالرسل:

کشف گنجینه‌های معنوی و حوزوی از رسالت‌های جویندگان علوم دینی است

تولیت آستان مقدس حرم فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها ضمن اشاره به تلاش مردم در شکافت زمین برای کشف گنجینه‌ها و دفینه‌های پنهان در آن اظهار داشت: پیداکردن، کشف و تبلیغ گنجینه‌های علمی، معنوی و حوزوی از رسالت‌های بزرگ جویندگان، محققان و دانش‌پژوهان مسائل دینی و معرفتی است.

کشف گنجینه‌های معنوی و حوزوی از رسالت‌های جویندگان علوم دینی است
به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سعیدی شب گذشته در دیدار اعضای دبیرخانه کنگره بین‌المللی امناء الرسل که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، ضمن خیرمقدم به تلاشگران مسیر احیای امر اهل‌بیت علیهم‌السلام در جامعه، اظهار داشت: در حدیثی از پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله آمده؛ «عِنْدَ ذِکْرِ اَلصَّالِحِینَ یَنْزِلُ اَلرَّحْمَةُ»، به برکت یاد بزرگان و آثار و برکات ایشان، خداوند متعال رحمتش را بر مردم نازل می سازد.

تولیت آستان مقدس حرم فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها ضمن اشاره به تلاش مردم در شکافت زمین برای کشف گنجینه‌ها و دفینه‌های پنهان در آن اظهار داشت: پیداکردن، کشف و تبلیغ گنجینه‌های علمی، معنوی و حوزوی از رسالت‌های بزرگ جویندگان، محققان و دانش‌پژوهان مسائل دینی و معرفتی است.

وی افزود: در زمانی که مردم برای کشف فلزات گران‌بها عمر و امکانات خود را به کار می‌برند، بسیار شایسته است که انسان‌هایی در مسیر کشف گوهر معارف، با برپایی کنگره بسیار باعظمت و پربرکت امناء الرسل در حوزه علمیه نجف و عتبات عالیات، برای تحقق و کشف یکی از گنج‌های علمی و میراث بزرگ شیعی تلاش نمایند.

آیت‌الله سعیدی هدف از مطرح‌کردن بزرگان دین در این سطح را نه‌تنها معرفی مفاخر اسلامی به دیگران، بلکه فراتر از آن هدف عالی «لو علم الناس محاسن کلامنا لتبعونا» یادکرد و ابراز داشت: امام رضا علیه‌السلام  در حدیثی می‌فرمایند؛ رحمت خدا بر بنده‌ای که امر ما را زنده کند. از ایشان سؤال شد؛ چگونه امر شما را احیا کنیم؟ حضرت می فرمانید؛ معارف ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد.

وی با اشاره به این که امام هشتم علیه‌السلام در این کلام نورانی از یک فرصت یاد نموده، هشداری را متذکر می‌شوند، خاطرنشان ساخت: اگر مردم، علما، فرهیختگان و کسانی که این مؤتمر و کنگره عظیم را برگزار نموده‌اند، بتوانید محاسن کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام را به مردم برسانید، مردم بلافاصله از معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام پیروی و تبعیت خواهند نمود.

تولیت آستان مقدس حرم فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها با بیان این که هشدار و تذکر ثامن‌الحجج علیه‌السلام دلیلی مهم بر این نکته است که متابعت نکردن مردم، نشان‌دهنده عدم انتقال و فراگیری محاسن کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام در میان مردم است، اظهار داشت: بدانید که قصد، نیت و قرض شما فرهیختگان در تجلیل از مردان بزرگ دین، تجلیل از شخص نیست؛ بلکه به‌نوعی تجلیل از معارف ناب اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

وی در ادامه ضمن اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت آیت‌الله خرسان اظهار داشت: حضرت آیت‌الله خرسان از سلسله جلیله سادات و فرزندان اهل‌بیت علیهم‌السلام، با حس کردن رسالت سنگین انتقال محاسن اهل‌بیت علیهم‌السلام در جامعه، آثار ارزشمندی را تدوین نمودند که الحمدلله از طریق این کنگره منتشر و در اختیار آحاد مختلف مردم قرار می‌گیرد.

آیت‌الله سعیدی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که این مؤتمر نباید منحصر در برگزاری جلسات چندمرحله‌ای شود، یادآور شد: کنگره بین‌المللی امنا الرسل باید همچون  منبع و چشمه جوشان در طول سال‌های متمادی خروشان بجوشد و فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام را از طریق خلق آثار ارزشمند به جامعه انسانی منتقل نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری، نیز در ابتدای این دیدار، گزارشی از رویکردهای علمی و اجرایی همایش بین‌المللی امناء الرسل ارائه کرد و با بیان این که این کنگره در کشور عراق بسیار پرشور و باشکوه برگزار شد، اظهار داشت: کمتر کنگره‌ای را در کشور عراق می‌توان یافت که به‌اندازه کنگره بین‌المللی امناء الرسل باشکوه و مبتنی بر پایه‌های قوی علمی برگزار شده باشد. رئیس دبیرخانه همایش بین‌المللی امناء الرسل در ادامه به گستره همکاری مجموعه‌های علمی کشور عراق در برگزاری این کنگره بین‌المللی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بسیار خرسندیم که کنگره بین‌المللی امناء الرسل در تشرف به نجف و کربلا با نورانیت اهل‌بیت علیهم‌السلام عجین شده است و در ادامه سفرهای نورانی، علمی و معنوی متصدیان برگزاری کنگره شاهد حضور این عزیزان در حرم مطهر فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها بوده رهسپار حرم رضوی خواهیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه