English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

پهلوگیری ۳۹ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 39 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده‌اند و درحال حاضر 2 کشتی روغن و گندم در حال تخلیه هستند.

پهلوگیری 39 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت واردات و تخلیه کالای اساسی در بندرشهید رجایی اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیون و 77 هزار و 327 تن کالای اساسی از طریق 39 فروند کشتی در بندر شهید رجایی تخلیه و به استانها مقصد منتقل شده است.

 

وی بیان داشت: در این بازه زمانی، 20 شناور حامل محصول گندم به مجموع تناژ یک میلیون و 276 هزار و 223 تن در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که در این بخش 49 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: درحال حاضر 2 کشتی شامل 41 هزار و 837 تن روغن خوراکی و 67 هزار و 970 تن گندم نیز در اسکله‌های بندر شهید رجایی در حال تخلیه کالاهای خود هستند.

 

عباس‌نژاد پیش بینی کرد کار تخلیه روغن تا چهار روز آینده به اتمام می‌رسد و گندم نیز به عنوان یک محصول استراتژیک ظرف یک هفته آینده تخلیه و از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ریلی به استان‌های کشور ارسال خواهد شد.

 

به گفته وی، در لنگرگاه بندرعباس نیز 12 فروند کشتی شامل هشت کشتی گندم، 2 کشتی ذرت و  2 فروند کشتی جو به مجموع تناژ 754 هزار و 396 تن وجود دارد که پس از انجام فرآیند اسنادی خود و آمادگی صاحبان کالا در کوتاه ترین زمان ممکن کشتی‌ها در اسکله‌های اختصاصی پهلودهی می‌شوند.

 

گفتنی است بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰هزار متر مربع با ظرفیت بالغ بر ۳۵۰ هزار تن، شش پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد ۳ پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه