English

رئیس کل دادگستری استان مازندران خبر داد؛

ایجاد صلح و سازش در ۱۲ پرونده مهم در شورای حل اختلاف استان مازندران

رئیس کل دادگستری استان مازندران از اخذ رضایت دریک فقره پرونده با موضوع قصاص نفس، یک فقره پرونده با موضوع معاونت در قتل و 11 فقره پرونده مالی با پا درمیانی اعضای شورای حل اختلاف و شعب ویژه صلحی خبر داد.

ایجاد صلح و سازش در 12 پرونده مهم در شورای حل اختلاف استان مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران اظهار داشت: عمل به فرمایشات قرآن کریم و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) در ایجاد صلح و سازش بین مردم به اندازه‌ای ارزشمند است که خداوند متعال اجر ثواب اخروی آن را خود تقبل فرموده است.  

وی با تقدیر از همکاران قضایی و اداری شاغل در شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش ادامه داد: یکی از مأموریت های شورای حل اختلاف، برقراری صلح و سازش و نقش آفرینی مؤثر در کاهش جمعیت زندان ها است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران، شناسایی ریش سفیدان، افراد ذی نفوذ دارای ارتباطات اجتماعی، ایجاد شعب ویژه زندانیان در تمامی زندان های استان، انتخاب و گزینش افراد مورد اعتماد و تلاش در راستای بالا بردن عملکرد شعب را از فعالیت های شورای حل اختلاف برشمرد.

وی بر ضرورت انتخاب، گزینش و آموزش اعضای شورای حل اختلاف تأکید کرد و افزود: یکی از علل موفقیت بیشتر شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش، نحوه گزینش و انتخاب اعضا است؛ در پرونده های مهم که افراد با تخصص های لازم از جمله در حوزه های مددکاری اجتماعی، مشاوره خانواده، روانشناسی، حقوقی و مذهبی ورود پیدا می کنند زمینه صلح و سازش بهتر فراهم می شود.

اکبری با بیان اینکه درشعب صلحی باید  از نیروهای علمی و آموزش دیده در حوزه صلح و سازش استفاده شود تأکید کرد: این امر، ضمن افزایش آمار پرونده های منتهی به صلح و سازش، موجب می شود که سازش ها پایدار بوده و با گذشت مدت زمان کم، شاهد تشکیل پرونده های قضایی با موضوعات مشابه از سوی همین افراد در دستگاه قضایی نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه