English

۶۲ درصد کرمانشاهیان تحت پوشش بیمه سلامت هستند؛

درمان زوج‌های نابارور و بیماران صعب‌العلاج در اولویت کاری بیمه سلامت کرمانشاه

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه، از تشکیل صندوق ویژه حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در بیمه سلامت خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۱۸ نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج زیرپوشش بیمه سلامت است.

درمان زوج‌های نابارور و بیماران صعب‌العلاج در اولویت کاری بیمه سلامت کرمانشاه

رضا تحویلیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه افزود: صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج بیمه سلامت با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان در راستای پوشش درمانی ۲۶ نوع بیماری مانند سرطان، ام اس، هموفیلی، کلیوی و تلاسمی و جراحی های سخت و بیماران منتج از دیابت و دیگر بیماری ها تشکیل شده است.

وی اذعان داشت: تسهیلات و کمک هزینه های درمانی صندوق بیماران صعب‌العلاج و خاص ۱۰۰ درصد بلاعوض است و از افراد بیمه شده که داری بیماری خاص هستند خواست به منظور نشان دار شدن پرونده الکترونیکی به سامانه بیماران خاص به پزشک خود مراجعه کنند.

تحویلیان همچنین از بیمه شدگان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پوشش بیماران خاص با شماره ۱۶۶۶ بیمه سلامت تماس حاصل کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۶۲ درصد از جمعیت استان کرمانشاه زیرپوشش پنج صندوق بیمه سلامت هستند، گفت: بیمه سلامت در کنار بیمه کاملا رایگان سه دهک پایین  جامعه دهک های یک، ۲ و سه، افراد مجهول الهویه و زندانی و فاقد بیمه را نیز بیمه کرده است.

پرداخت ماهانه ۷۰ میلیارد تومان هزینه درمانی در استان کرمانشاه

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه، در ادامه با بیان اینکه بیمه سلامت ماهانه ۷۰ میلیارد تومان در استان هزینه درمانی پرداخت می کند گفت: بیمه سلامت هر ماه به ۳۰۰ هزار سند درمان سرپایی و ۱۸ هزار سند بستری در استان کرمانشاه رسیدگی می کند.

تحویلیان یکی از مهمترین راهبردی های طرح نظام سلامت را سیستم ارجاع یا پزشک خانواده عنوان کرد و افزود: اکنون بیمه سلامت در استان کرمانشاه با ۱۸۷ پزشک ارجاع برای افراد زیرپوشش صندوق روستایی و عشایر و ۱۷۶ پزشک شهری برای اجرای طرح نظام پزشک خانواده قرار داد همکاری دارد.

وی با بیان اینکه اکنون ۶۲ درصد جمعیت استان کرمانشاه زیرپوشش پنج صندوق بیمه سلامت است، گفت: از جمعیت ۲ میلیون نفری استان نزدیک یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت است که از این تعداد ۵۱۶ هزار نفر زیر پوشش بیمه روستایی و عشایر است که به صورت نظام ارجاع از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره مند می شوند.

تحویلیان بیان داشت: تمام زیرساخت ها بیمه سلامت، برای ارایه خدمات الکترونیکی صدور نُسخ و پرونده های الکترونیکی در استان فراهم شده است و از این نظر بیمه سلامت در کشور پیش رو است و نمونه آن صدور ۳۰۰ هزار سند درمانی سرپایی و ۱۸ هزار سند درمانی بستری در ماه است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: بیمه سلامت تا شهریورماه با تمام مراکز طرف قرار داد اعم از پزشکان، مراکز درمانی، بیمارستان ها، داروخانه ها و پزشکان تسویه حساب کرده و اکنون به هیچ مرکز درمانی بدهکار نیست و اگر بیمه شدگان به مطب پزشکی یا مرکز درمانی مراجعه کرد و پاسخ دادند بدلیل بدهی از ارایه خدمات معذور هستند حتما مراتب را به بیمه سلامت گزارش دهند.

۶۰۵ زوج نابارور در استان کرمانشاه از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند  

تحویلیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جوانی و رشد جمعیت در کشور، گفت: بیمه سلامت تاکنون برای درمان ۶۰۵ زوج نابارو با پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان اقدام کرده که از این تعداد ۳۹۸ زوج خدمات تخصصی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه از مهم ترین برنامه های درمانی کشور باید محافظت و مراقب از سلامت افراد با اقدام های پیشگیرانه باشد بیان داشت: از اصلی ترین خدمات بیمه سلامت در راستای پیشگیری راه اندازی سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده است که بیمه شدگان هر ۶ ماه حدقل یکبار برای معیانه و چکاب خود پزشک مراجعه کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ویزیت هر پزشک خانواده هفت هزار تومان کمتر است گفت: درخواست ما از بیمه شدگان این است به پزشک خود مراجعه و با ویزیت ناچیز و تقریبا ۱۰۰ رایگان مراقب سلامت خود باشند، زیرا کسی بیمار شد مطمئنا هزینه درمان و مشکلات آن بسیار زیاد تر است و ممکن است همیشه گرفتار بیماری باقی بماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه