English

فرایند بررسی و تصویب پروژه‌های عمرانی کوتاه شود

معاون فنی عمرانی شهرداری قم با تأکید بر کاهش فرایند بررسی و تصویب پروژه‌ها گفت: برای تسریع در اجرای پروژه نیاز داریم فرایندها را کوتاه کنیم و اجازه دهیم پروژه در کمترین زمان آغاز شود.

فرایند بررسی و تصویب پروژه‌های عمرانی کوتاه شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، عباس حلوایی زاده در شصتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم بر اصلاح روند بررسی پروژه‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: برای تسریع در اجرای پروژه نیاز داریم فرایندها را کوتاه کنیم و اجازه دهیم پروژه در کمترین زمان آغاز شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه اجرای هر پروژه در زمان تصویب بودجه یک بار مفصل بررسی شده است تصریح کرد: بودجه و مشخصات هر پروژه در کمیسیون‌ها بررسی‌شده و در شورا تصویب می‌شود و بررسی دوباره آن حدود ۴۵ روز طول می‌کشد؛ از طرفی پروژه‌های بالای ۲۰۰ میلیارد ریال نیز برای سنجش توان پیمانکار مناقصه دومرحله‌ای اجرا می‌شود و با این مرحله ۱۴۲ روز یعنی حدود ۵ ماه‌ زمان برای تصویب نیاز خواهد داشت.

سپس سید محمدحسین دهناد نیز به کاهش زمان آغاز پروژه از تصویب تأکید کرد و تصریح کرد: دغدغه شورا کاهش زمان اجرای پروژه بوده و باید به بررسی و فرایند هر پروژه در مرحله اول اهمیت بیشتری داد و تلاش می‌کنیم مرحله دوم بررسی پروژه را در زمان کوتاهی انجام شود.

همچنین مجید اخوان نسبت به بررسی دومرحله‌ای پروژه‌ها تأکید و بیان کرد: پروژه‌هایی که اعتبار بالایی نیاز دارد باید در دو مرحله تصویب بودجه و بعد از انتخاب پیمانکار مورد بررسی قرار گیرد.

در پایان محسن محرری، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم نیز بررسی دومرحله‌ای پروژه‌های بالای ۲۰۰ میلیارد ریال را زمان‌بر دانست و گفت: باید برای کاهش زمان راهکاری اندیشیده شود تا در سال آینده فرایندها در اجرای پروژه اصلاح شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه