English

آغاز برنامه‌های فرهنگی هفته دیابت در استان یزد

مسئول اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از آغاز برنامه‌های مختلف فرهنگی همزمان با هفته دیابت در شهر یزد خبر داد.

آغاز برنامه‌های فرهنگی هفته دیابت در استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ محمد فکر رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برگزاری برنامه های هفته دیابت در استان گفت: برنامه‌های هفته دیابت به منظور افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با آموزش، پیشگیری، عوارض و توانمندسازی افراد جامعه در سطح شهر  برگزار می‌شود.

وی افزود: آموزش پیشگیری از دیابت، خودمراقبتی، شیوه زندگی سالم در جامعه، مدارس، خانواده وبرگزاری  پویش دوچرخه سواری و جشنواره ورزشی از برنامه‌های هفته دیابت درشهر یزد است.

وی در ادامه گفت: پویش دوچرخه سواری که پنجشنبه های هر هفته در مسیرهای مختلف شهر برگزار می شود به مناسبت هفته دیابت از مرکز دیابت استان آغاز و تا باغ دولت آباد ادامه دارد.

فکر با اشاره به شیوع بیماری دیابت در استان گفت: استان یزد جزء استان‌های اول کشور در زمینه ابتلا به بیماری دیابت است و در شاخص مرگ و میر مبتلایان دیابتی در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد که این مستلزم آموزش و پیگیری در تمام مقاطع و گروه های سنی است.

وی بیان کرد: متاسفانه امروزه کم تحرکی،چاقی و اضافه وزن ، استفاده از فست فودها و تغییر سبک زندگی سبب شده علاوه بر سالمندان و افراد دارای پیش زمینه ، سایر افراد جامعه نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار گیرند.

فکر تاکید کرد: تغذیه سالم و ورزش، بهترین سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری دیابت است.

وی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی هفته دیابت با همکاری مرکز دیابت، علوم پزشکی و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای آموزش، پیشگیری و کاهش بیماری دیابت در شهر یزدبرگزار میگردد.

از۲۱ آبان ماه تا ۲۷ آبان ماه هفته ملی دیابت نامگذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه