English

بیش از یک هزار ویژه برنامه در هفته کتاب خوزستان برگزار می شود

مدیر کل کتابخانه های خوزستان‌ گفت: یکهزار و ۱۲۴ برنامه مختلف در ۱۵۸ کتابخانه استان طی هفته کتاب امسال برگزار می شود.

 بیش از یک هزار ویژه برنامه در هفته کتاب خوزستان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، عباس حسینی زاده مدیر کل کتابخانه های خوزستان‌ در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی در محل این اداره کل بیان کرد: شعار امسال هفته کتاب "ما همانیم که می خوانیم" نامگذاری شده است و روز شمار هفته کتاب انسال از ۲۱ آبان ماه آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه کتاب برپا نخواهد شد گفت: برای برگزاری برنامه های هفته کتاب شهرستان های استان به ۶ گروه تقسیم شده اند تا برنامه های ویژه این هفته مدیریت شود.

وی با بیان اینکه در هفته کتاب امسال نخستین پیشخوان کتاب در استان راه اندازی می شود اظهار داشت: برای نخستین بار در خوزستان‌پیشخوان کتاب در روستای جلیزی از توابع شهرستان دشت آزادگان راه اندازی می شود، این فضا یک کانکس است که تمام امکانات و خدمات یک کتابخانه را ارائه می دهد و قابل جا به جایی است.

مدیر کل کتابخانه های خوزستان ادامه داد: پیشخوان در مناطق محروم و روستایی که فاقد کتابخانه هستند راه اندازی می شود تا مردم منطقه از این ظرفیت و امکان استفاده کنند.

وی ادامه داد: در نظر داریم پیشخوان کتاب بعدی را در شهرستان اندیکا راه اندازی کنیم.

حسینی زاده از اختتامیه جشنواره در پناه نخل ها با موصوع دفاع مقدس در این هفته خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره از خرداد ماه امسال داده شد و ۱۴ هزار اثر مربوط به دوران دفاع مقدس در این جشنواره جمع آوری شد.

اهدای ۲۲ هزار جلد کتاب به کتابخانه های خوزستان

مدیر کل کتابخانه های خوزستان افزود: پارسال ۲۲ هزار نسخه کتاب از سوی مردم به کتابخانه های استان اهدا شد و امسال در نظر داریم تمام کتاب های اهدایی را به زندان های استانتحویل دهیم.

۱۰ کتابخانه مشارکتی در زندان های خوزستان وجود دارد.

یک‌کتابخانه به ازای ۲۲ هزار و ۴۰۹ نفر در خوزستان

مدیر کل کتابخانه های خوزستان بیان کرد: در استان به ازای هر ۲۲ هزار و ۴۰۹ نفر یک کتابخانه وجود دارد.

وی افزود: در برخی شهرستان ها میانگین وجود کتابخانه و کتابخوانی از میانگین استانی بالاتر است و در برخی شهرستان ها نیز پایین تر میانگین استانی است.

حسینی زاده با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۳۵۰ نسخه کتاب در کتابخانه های خوزستان وجود دارد افزود: به ازای هر یکصد نفر در خوزستان ۵۴ نسخه کتاب وجود دارد و در مجموع ۱۱۸ هزار و ۸۸۶ نفر عضو کتابخانه های این استان هستند.

۲۲۰ باب کتابخانه در خوزستان وجود دارد.

از ۲۱ آبان ماه روز شمار هفته کتاب آغاز می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه