English

مدیرکل میراث‌فرهنگی مطرح کرد؛

کاهش آسیب در روستاها با توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی علاوه بر تقویت بنیه اقتصادی با اثرگذاری بالا می‌تواند بسیاری از آسیب‌ها را در روستاها کاهش دهد.

کاهش آسیب در روستاها با توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مازندران

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، صادق برزگر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در آیین افتتاحیه یک واحد بوم‌گردی در روستای "سُرخکلا‌ تپه" بخش زیرآب سوادکوه با اشاره به توسعه زیرساختی اقامتی به‌ویژه در نواحی روستایی را از سیاست‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برشمرد و اظهار داشت: این زیرساخت‌ها به ویژه در مناطق روستایی می‌تواند جاذبه‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستاها را معرفی کند.

وی ادامه داد: تلاش‌می‌کنیم تا در راستای کمک به این قشر که بخش عمده‌ای از جمعیت استان را شامل می‌شوند و در توسعه اقتصادی، معرفی فرهنگ و ظرفیت روستاها نقش دارند کمک کنیم تا شاهد توسعه و رشد این مجموعه‌ها در سطح مازندران باشیم چرا که توسعه اقامتگاه‌های بومگردی علاوه بر تقویت بنیه اقتصادی با اثرگذاری بالا می‌تواند بسیاری از آسیب‌ها را در روستاها کاهش دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه تعداد اقامتگاه‌ها در مازندران باید افزایش یابد، گفت: در سطح استان حدود 350 اقامتگاه بوم‌گردی داریم که خیلی کم است و باعث فعالیت‌های غیرمجاز می‌شود و تلاش داریم تا تعداد اقامت‌گاه‌ها را افزایش دهیم.

وی از فعالیت 22 واحد اقامتی در سوادکوه خبر داد و یادآور شد: مواردی که در حیطه وظایف ماست و سازمان تعریف کرده و به ما ابلاغ می‌شود را درمورد متقاضیان انجام داده و از فعالیت بخش خصوصی در زمینه توسعه بوم‌گردی در استان حمایت می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه