English

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین در گفتگو با موج خبر داد؛

وجود ۱۰۲ هکتار بافت تاریخی و فرسوده در شهر نایین / لزوم ساماندهی و احیا بافت تاریخی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین از وجود ۱۰۲ هکتار بافت تاریخی و فرسوده در شهرنایین خبر داد.

وجود ۱۰۲ هکتار بافت تاریخی و فرسوده در شهر نایین / لزوم ساماندهی و احیا بافت تاریخی

مهدی علمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره به انعقاد قرارداد تهیه طرح ویژه حفظ و احیاء بافت تاریخی شهر نایین اظهار داشت: ساماندهی و احیای این مناطق که حدود ۱۰ درصد از محدوده شهر نایین را به خود اختصاص داده بسیار حائز اهمیت است. 

وی گفت:با حضور مدیرکل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش وزارت راه و شهرسازی در شهر نایین و پس از بازدید میدانی از بافت‌تاریخی این شهر و محله محمدیه، روند اجرایی تهیه طرح ویژه حفظ و احیا بافت تاریخی شهر نایین عملیاتی شد. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین افزود: بر این اساس با پیگیری‌های بعمل آمده، قرارداد طرح ویژه حفظ و احیای بافت تاریخی شهر نایین با مشاور مجرب منعقد شد. 

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، تهیه طرح ویژه حفظ و احیای بافت تاریخی شهر نایین در اولین گروه تهیه این طرح‌ها در کل کشور قرار گرفته است. 

علمی بیان داشت: در سنوات گذشته با توجه به عدم وجود طرح ویژه، اعتبارات محدودی به این موضوع اختصاص می‌یافت که تنها امکان تثبیت وضع موجود بود لیکن به استناد این طرح، امکان پیگیری منابع مالی جهت احیاء بافت وجود دارد. 

وی گفت: انعقاد این قرارداد فرصتی را به وجود آورده است تا طرحی قانونی بر پایه ارزش‌ها و اصالت‌ بافت تاریخی بصورت منسجم و یکپارچه تهیه شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین خاطرنشان کرد: پس از تهیه طرح و تصویب آن در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، به محض ابلاغ نقشه‌ها، عملیات اجرایی آغاز و در بازه زمانی مشخص که وابسطه به ماهیت کار است، بافت تاریخی صیانت و احیا می‌شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه