English

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم:

مدارس نقش مهمی در پیشگیری از انتقال آنفلوآنزا دارند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه بهترین قدم در کنترل همه گیری آنفلوانزا خواهد بود و نیاز است به طور جدی پروتکل های بهداشتی در تمامی سطوح جامعه رعایت شود.

مدارس نقش مهمی در پیشگیری از انتقال آنفلوآنزا دارند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مرادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم با بیان اینکه با توجه به افزایش موارد مراجعه به مرکز خدمات جامع سلامت و افزایش تعداد بستری بیمار با علائم آنفلوانزا انجام اقدامات پیشگیرانه ضرورت است، افزود: مدارس نقش عمده و مهمی در پیشگیری از انتقال آنفلوآنزا دارند و آموزش و پرورش می تواند به عنوان یکی از  بازوان اصلی در پیشگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری عمل کند.

وی با اشاره به فضاهای بسته در کلاس های درس اظهار کرد: به منظور کاهش میزان ابتلا، نیاز است کلاس های درس دارای تهویه مناسب باشند و بهداشت فردی ، خصوصا شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک در بین دانش آموزان رعایت شود و همچنین از حضور دانش آموزان علامت دار تا زمان بهبودی کامل در مدارس خوداری شود.

مرادی با تاکید به الزام به زدن ماسک در اماکن مسقف خاطرنشان کرد: در شناورهای مسافربری نیز با توجه به تردد مسافر می بایست مانند سابق استفاده از ماسک الزامی شود و همچنین درب های شناور به منظور تهویه هوا در زمان حضور مسافر در شناور باز نگه داشته شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم تزریق واکسن آنفلوانزا را در سنین بالای ۶۰ سال و افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند ضروری دانست و بیان کرد:  تزریق واکسن ایمنی بدن را در مقابل بیماری آنفلوآنزا بالا برده و در کاهش علائم وعوارض بیمار تاثیر بسزایی دارد.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی خصوصا استفاده از ماسک، شستشوی مدام دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، جلوگیری از تجمع و تهویه مناسب در اماکن مسقف  را در کاهش و کنترل بیماریها آنفلوآنزا و کووید حائز اهمیت عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه