English

واکسیناسیون ابدی در برابر آنفلوآنزا امکان پذیر شد

با فرارسیدن ماه های سرد سال نگرانی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا افزایش یافته و بسیاری تزریق واکسن آنفلوآنزا را روشی موثر برای مقابله با این بیماری می دانند.

واکسیناسیون ابدی در برابر آنفلوآنزا امکان پذیر شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دیجیتال ترندز، اما واکسن های فعلی آنفلوآنزا نمی توانند بدن انسان را در برابر تمامی انواع این بیماری موذی و فراگیر حفظ کنند و لذا احتمال ابتلا به این بیماری حتی در صورت تزریق واکسن هم وجود دارد.

محققان دانشگاه نبراسکا – لینکلن برای کمک به حل این مشکل واکسنی جدید تولید کرده اند که یک واکسن چهار کاره است و می تواند تا ابد بدن مردم را در برابر ابتلا به آنفلوآنزا مصون کند.

واکسن یادشده حاوی ترکیبی از ژن های بسیار قدیمی چهار نوع اصلی بیماری آنفلوآنزاست. واکسن مذکور با موفقیت بر روی موش ها آزمایش شده و موفقیت آن در مقابله با بیماری مذکور به اثبات رسیده است. موش هایی که بعد از تزریق واکسن یادشده در معرض ابتلا به ۹ ویروس مختلف و مرگبار آنفلوآنزا قرار گرفتند همگی سالم مانده و به این بیماری مبتلا نشدند.

جالب اینکه همین موش ها بعد از تزریق واکسن های عادی آنفلوآنزا بهبود نیافته و مردند. محققان امیدوارند واکسن یادشده اثر مثبت مشابهی بر روی انسان داشته باشد. هر چند پژوهش ها در این مورد هنوز باید ادامه یابد.

در زمستان گذشته تنها در آمریکا حدود ۴۰ میلیون نفر به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شدند

در زمستان گذشته تنها در آمریکا حدود ۴۰ میلیون نفر به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شدند و ۹۷۰ هزار نفر از آنها به علت شدت بیماری در بیمارستان بستری شدند. واکسن های فعلی آنفلوآنزا تنها باعث کاهش ۴.۷۵ درصدی ابتلا به این بیماری در آمریکا شده اند. این واکسن ها همچنین صرفا باعث کاهش ۶.۹ درصدی بستری شدن در بیمارستان گردیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه