English

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد؛

کاهش ۱۱ درصدی نزاع در شش ماه سال‌جاری در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، آمار معاینات انجام شده نزاع، طی شش ماه سال‌جاری در استان مازندران را 10هزار 174 نفر شامل6613 نفر مرد و مابقی زن اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11درصد کاهش داشت.

کاهش 11 درصدی نزاع در شش ماه سال‌جاری در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر علی عباسی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با عدد 969، بابل با عدد 825 و نوشهر، چالوس با عدد 732نفر و کمترین نزاع در شهرستان فریدونکنار با عدد 96 نفر ثبت شده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان مازندران، شهریور با هزار 828، مرداد با هزار 787 و خرداد با هزار 778 به ترتیب بیشترین و اردیبهشت ماه با هزار و 517 کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با تأکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می شود.

وی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه