English

معاون عمرانی استاندار مازندران:

آب ‌منطقه‌ای مازندران نقش دستگاه‌ها را در مسائل مرتبط با آب تعریف کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: آب ‌منطقه‌ای مازندران نقش همه دستگاه‌ها را برای تبیین مسائل مرتبط با آب تعریف کند.

آب ‌منطقه‌ای مازندران نقش دستگاه‌ها را در مسائل مرتبط با آب تعریف کند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در دومین جلسه شورای حفاظت منابع آب مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: موضوع آب یکی از مهم‌ترین و پر چالش‌ترین مسائل دنیاست که در کشور و حتی استان ما نیز مسائل و چالش‌های مرتبط با آن دیده می‌شود.

وی ادامه داد: ریل‌گذاری برای رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه مدیریت منابع آبی و مصارف آب در استان باید در شورای حفاظت منابع آب انجام شود که برای تحقق این هدف نیاز به تشکیل کمیته‌های ذیل این شوراست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: طرح جامع زیرساخت‌های مهار و هدایت آب‌های سطحی باید جدی گرفته شود. باید خروجی‌های طرح‌های مرتبط با آب جمع‌آوری شود و برنامه مصرف آب آشامیدنی، برنامه بهره‌برداری آب کشاورزی و صنعتی و همچنین یک سری برنامه‌های فوری هم تهیه و تدوین شود.

وی خاطرنشان ساخت: کمیته زیرساخت، کمیته آب شرب، کمیته آب کشاورزی، کمیته صنعت و معدن و کمیته آب و هوا ذیل این شورا تشکیل شود که روند‌های مربوط به آب را بررسی کند و انتظار می‌رود در جلسه بعدی اعضای کمیته‌ها مشخص شده باشند.

علیخانی تصریح کرد: هم باید برنامه‌های بلندمدت داشته باشیم و هم برنامه‌های اضطراری زیرا زمان در حال گذر است و باید در این شورا نتایج طرح‌ها را بررسی کنیم و به واحد‌های مختلف ابلاغ کنیم تا اجرایی شود.

وی افزود: طرح راهبردی و نقشه راه کلی حفاظت آب در استان در منابع و مصارف در دستور کار قرار دارد ضمن این‌که برای جلسه بعد حتماً عنوان همه پروژه‌های مرتبط با آب در استان در یک فهرست مشخص و دسته‌بندی شده ارائه شود تا با ارزیابی موانع پیش روی این طرح‌ها، به اجرای آن‌ها کمک شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: از مراکز علمی و دانشگاهی هم می‌خواهیم که طرح‌های‌شان در این زمینه را ارائه کنند تا در تصمیم‌گیری‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: بالاترین مقام تصمیم‌گیری برای آب در استان همین شورا است و انتظار می‌رود شرکت آب ‌منطقه‌ای مازندران نقش همه دستگاه‌ها را برای تبیین مسائل مرتبط با آب تعریف کند و بنابراین باید صدا و سیما نیز به عنوان یک دستگاه مؤثر در فرهنگسازی حضور داشته باشد و بنابراین نقش همه دستگاه‌ها باید مشخص شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه