English

قانعی:

در راستای عدالت آموزشی؛ آموزش هنر برای همه برگزار خواهد شد

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست خبری رویداد آموزش هنر برای همه گفت:به دنبال توسعه آموزش هنر در نقاط مختلف استان فارس هستیم و تلاش می کنیم نوجوانان و جوانان در جای جای استان پهناور فارس از فرصت برابر آموزشی برخوردار گردند.

در راستای عدالت آموزشی؛ آموزش هنر برای همه برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در مراسم آغاز مرحله اجرایی طرح آموزش هنر برای هنر در این استان، گفت: آموزش به ویژه در آموزش هنر در همه جهان خدمتی گران محسوب می‌شود، بنابراین برنامه ریزی برای برگزاری چنین طرحی در کشور، نشانه باور حاکمیت به ضرورت ایجاد بستر عدالت آموزشی در بخش هنر است.

قانعی با بیان اینکه طرح ملی آموزش هنر برای هنر در ۳۴ سرفصل و ۵۰ رشته اجرایی می‌شود، گفت: پانزده سرفصل این آموزش‌ها مجازی و مابقی حضوری است.

او ضمن یادآوری اینکه این طرح ۴ دوره تخصصی فرهنگ، هنر، سینما و رسانه را در بر می‌گیرد، از تلاش برای اضافه شدن برخی رشته‌های بومی به این دوره خبر داد و اضافه کرد: اجرای چنین طرح‌هایی نوید دهنده آنست که در آینده هنرمندانی دارای مهارت برای آموزش نقش آفرینی کنند تا ارشاد به عنوان نهادی دولتی نقش خود در آموزش را به نحو احسن ایفا کند.

قانعی از  اجرای طرح آموزش منطقه‌ای در چهار شهرستان استان فارس خبر داد و گفت: در این خصوص انجمن‌های ویژه ادبی، گروه‌های نمایشی، اهالی رسانه و آموزش‌های سینمایی ایجاد و تا پایان سال دوره‌های ادبی در شهرستان‌های آباده، استهبان، مرودشت و داراب در روزهای چهارشنبه برگزار خواهد شد. 

او گفت: یکی از دلایل برگزاری این طرح فعال تر کردن آموزشگاه های هنری است و باتوجه به اینکه این طرح رایگان است و در رکودی که طی سال‌های گذشته آموزشگاه های هنری با آن مواجه بودند، این انتظار می‌رود که در آینده عواید و رونق بخشی برگزاری این طرح برای آموزشگاه‌های هنری باشد. 

سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: «آموزش هنر برای همه» از رویدادهایی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خود پیگیری می‌کند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: طرح آموزش هنر برای همه از اسفند ماه آغاز شد و تاکنون ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر از سراسر کشور در این طرح شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس هم به عنوان برخوردار هنری محسوب می شود و جز آخرین استان هایی هست که این طرح در آن اجرایی می شود، افزود: این طرح در مرحله اول در شهرستان های «خرامه»، «بیضا»، «فراشبند»، «زرین دشت» و «کوهچنار» و محله های «میانرود»، «سلطان آباد» و بلوار «اتحاد» و همچنین روستاها و مناطق اطراف آن اجرایی می شود.

موسوی‌نژادیان یادآور شد: این طرح سوای از رایگان بودن، طرح مهارت محور است و بر اساس مدل مهارت آموزی اجرا می شود و در سه رویکرد برگزار خواهد شد که این سه محور آموزش، تولید و فروش آثار است.

موسویان نژاد با بیان اینکه در ۱۱ استان سطح کشور این طرح اجرا شده است، گفت: توسعه آموزشگاه های هنری در شهرها و‌شهرستان های کوچک یکی از مواردی است که اجرای این طرح می تواند کمک کننده باشد تا این مراکز و مؤسسات آموزشی با فرایند ساده تر که وزارت ارشاد برای آنها در نظر دارد تأسیس شوند و آموزش را توسعه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه