English

مدیر گروه سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس اعلام کرد؛

فارس میزبان اجرای طرح "مهر سینمای ایران"

مدیرگروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از میزبانی این استان در طرح مهر سینمای ایران خبر داد و گفت: آیین پایانی هفته فیلم و عکس، ۱۲ مهرماه در فارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج فارس ، روح‌الله رنجبری مدیر گروه امور سینمایی ارشاد فارس، با گرامیداشت روز سینما به خبرنگاران گفت: سینما را باید در سه بخش جداگانه آموزش، ساخت و پخش نگریست؛ چرا که اگر هر کدام از این سه بخش نباشد، یک پای این هنر می‌لنگد.

رنجبری ادامه داد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، از ۲۱ شهریورماه، به پاسداشت تلاش‌های دست‌اندرکاران و پویش‌گران هنرصنعت سینما می‌پردازیم و دیدارهایی با سینمادارها، فعالان در بخش آموزشگاه‌ها و شرکت‌های فیلم‌سازی خواهیم داشت.

مدیرگروه امور سینمایی ارشاد فارس با اشاره به این که رویدادهای پایانی بزرگداشت سینما از ۶ تا ۱۲ مهرماه، هر روزه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ برگزار خواهد شد، ادامه داد: نمایش فیلم‌های برگزیده فیلم‌سازان استان فارسی همراه با آیین گشایش نمایشگاه آثار عکاسان پویای استان فارس، ۶ مهرماه برگزار می‌شود.

رنجبری شب‌های فیلم‌ساز را از رویدادهای مهم امسال دانست که با هدف پخش فیلم‌های برگزیده استان فارس اجرا می‌شود و گفت: سه فیلم "قمارباز، قیچی و کله سرخ" از کریم لک‌زاده روز هفتم مهرماه و دو فیلم مستند "ننو" و داستانی "دور و دورتر" از احسان شادمانی روز ۱۱ مهرماه، در سالن غزل اکران می‌شود.

او خاطرنشان کرد: روز ۹ مهرماه نیز برخی دیگر از فیلم‌های تهیه و تولید شده توسط فیلم‌سازان استان فارس در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نمایش داده خواهد شد.

رنجبری همچنین از پیش‌بینی برگزاری دو کارگاه آموزشی فیلم‌نامه در مستند و عکاسی مستند اجتماعی یا عکاسی جامعه شناختی خبر داد و یادآور شد که این کارگاه‌ها به ترتیب روزهای هشتم و دهم مهر برگزار می‌شود.

مدیر گروه امورسینمایی ارشاد فارس خاطرنشان کرد: آیین پایانی هفته فیلم و عکس نیز ۱۲ مهرماه برگزار و ضمن گرامی‌داشت دو هنرمند شهید، از تلاش‌های عکاسان و فیلم‌سازان و پیشکسوتان سینما قدردانی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه