English

به میزبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد:

دومین کارگروه ارتقای بهره‌وری استان یزد برگزار شد/ تحقق برنامه بهره‌وری در سایه تعامل و هماهنگی همه دستگاه‌ها

سومین نشست کارگروه ارتقاء بهره‌وری استان یزد با محوریت ارایه اقدامات صورت گرفته در خصوص هماهنگی برگزاری همایش ملی بهره‌وری در استان و ارایه گزارش برنامه‌های بهره‎وری استان در محل سالن اندیشه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.

دومین کارگروه ارتقای بهره‌وری استان یزد برگزار شد/ تحقق برنامه بهره‌وری در سایه تعامل و هماهنگی همه دستگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی سازمانمدیریت و برنامه‌ریزی یزد، در این نشست کارگروه بهره‌وری استان یزد که با حضور مهران فاطمی استاندار یزد‌، محمد صالح اولیا و جمعی از مدیران و کارشناسان بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، دکتر مجید دهقانی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده دوازدهمین همایش ملی بهره‌وری کشور به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

دکتر مجید دهقانی‌زاده گزارش اقدامات انجام شده و در حال اجرا برای برگزاری این همایش را ارایه کرد و گفت:  با توجه به اینکه مباحث همایش با رییس سازمان ملی بهره‌وری مطرح شده، کاربردی بودن و پرهیز از مباحث تکراری مورد تاکید است.

وی در ادامه به اعضای پیشنهادی کمیته علمی اشاره کرد و گفت: با هدف تسریع در برگزاری همایش و حمایت دستگاه‌های متولی در سطوح ملی شورای سیاستگذاری همایش متشکل از سازمان اداری و استخدامی، سازمان ملی بهره‌وری و سایر اعضاء تشکیل شود.

 

پیش‌نویس یزد بهره‌ور به زودی تدوین می‌شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه برنامه‌های بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی استان باید پیوستگی لازم برای افق چهار ساله را داشته باشند، افزود: که تحقق برنامه بهره‌وری در استان باید در سایه تعامل و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

دهقانی زاده تاکید کرد: به زودی پیش‌نویس برنامه "یزد بهره‌ور" با افق چهار ساله برای کمک به پیشبرد اهداف توسعه‌ای برنامه هفتم ارایه خواهد شد.

وی  بیان کرد: پایان سال نشان بهره‌وری به دستگاه ها و واحدهای برتر در حوزه بهره‌وری اهدا خواهد شد و سلسله جلسات بهره‌وری را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد تا این مفاهیم همگانی شود.

 

ملاحظات زیست محیطی باید روح همه فعالیت‌های استان باشد

جعفر رحمانی شمسی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد نیز در این نشست گفت: دستگاه‌ها در حوزه برنامه بهره‌وری به چهار گروه تقسیم بندی شده‌اند.

رحمانی افزود: در این تقسیم بندی، گروه اول متمرکز هستند، یعنی برنامه بهره‌وری توسط دستگاه ملی تدوین شده و وظیفه اجرا و گزارش‌دهی نیز با دستگاه ملی است، گروه دوم، دارای برش استانی است یعنی دستگاه ملی برنامه بهره‌وری تدوین کرده و برش استانی به تایید سازمان ملی بهره‌وری رسیده و برنامه‌ها برای استان ارسال شده است، گروه سوم برش استانی ندارند یعنی دستگاه استانی موظف است برنامه بهره‌وری خود در استان را تدوین کرده و به تایید کارگروه بهره وری استان برساند و گروه چهارم نامشخص بوده یعنی دستگاه ملی تعامل کافی را با سازمان بهره‌وری نداشته و برنامه‌ای تدوین نشده است.

وی در این خصوص تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی هر سه ماه یکبار باید گزارش اجرای برنامه  خود در حوزه بهره‌وری را به این سازمان ارایه دهند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد و رییس دبیرخانه کارگروه ارتقاء بهره‌وری استان اظهار داشت: سازمان ملی بهره‌وری علاوه ‌بر خود دستگاه، به بهره‌وری در بخش‌های مختلف آن دستگاه ها نیز تاکید دارد.

دکتر رحمانی شمسی با اشاره به تدوین برنامه یزد بهره‌ور، گفت: در برنامه یزد بهره‌ور مهمترین پروژه‌های استان را احصاء کرده و در کارگروه ارتقای بهره‌وری استان برای افق چهار ساله با تاکید بر اثربخشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با توجه به رشد بهره‌وری منفی استان، تصریح کرد: اولین بند از سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، بهره‌وری است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان یزد در طراحی برنامه در کشور پیشتاز است، گفت: سه برنامه یزد نوین، یزد بهره‌ور و یزد نوآور و دانش بنیان، که با حضور بخش خصوصی، نخبگان و دانشگاهیان استان در حال تدوین است، پروژه‌های پیشران و اولویت‌دار استان را شامل می‌شود تا بتوانیم به رشد ۸ درصد برسیم.

 

یزد باید پیشتاز در کشاورزی هوشمند باشد

رحمانی شمسی با تاکید بر اینکه در پایان افق برنامه یزد بهره‌ور باید در سرانه آب و انرژی کمتر از میانگین کشور و همچنین پیشتاز در بخش کشاورزی هوشمند باشیم، اظهار داشت: با این برنامه می‌توان در نظام اداری کشور جزو سه استان برتر و مراکز دانشی بیشتری در حوزه بهره‌وری نسبت به کشور داشته باشیم ضمن اینکه ملاحظات زیست محیطی باید روح همه فعالیت‌های استان باشد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در خصوص مسیر پیش روی یزد بهره‌ور گفت: تشکیل هیئت خبرگی با حضور نمایندگان گروه‌های اصلی ذی‌نفعان، تنظیم فهرست نهایی پروژه‌ها با نظر ذی‌نفعان، انتقال برنامه به چارچوب ابلاغی سازمان ملی بهره‌وری، دریافت تائیدیه از سازمان ملی بهره‌وری، تصویب در مراجع تصمیم‌گیری استان، ابلاغ رسمی به مجریان و پیگیری و نظارت بر اجرا در نظر گرفته شده است.

 تاکید استاندار یزد بر تشکیل کمیته‌های بهره‌وری در دستگاه‌ای اجرایی استان

مهران فاطمی استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه بهره‌وری یک مساله دینی است، تاکید کرد: یکی از محورهای توسعه استان موضوع بهره‌وری بوده که نیازمند برنامه‌ریزی و ارایه گزارش کار است و حتما یک مولفه مهم در ارزیابی دستگاه ها به شمار می‌آید بر این اساس یزد بهره ور" به عنوان شاخه‌ای از " یزد نوین" مطرح است.

وی افزود: در شرایطی که سرمایه‌گذاری خارجی ممکن است دچار مشکل شود مسئله بهره وری می تواند این کمبود را جبران کند به‌طوری که سهم ۳۰ الی ۴۰ درصدی از رشد اقتصادی را در بر خواهد داشت.

 

تاکید استاندار یزد بر تشکیل کمیته‌های بهره‌وری در  دستگاه‌های اجرایی

استاندار یزد بر تشکیل کمیته‌های بهره‌وری در  دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: نگاه ما در برگزاری همایش ملی بهره وری در استان یزد، داشتن خروجی عملیاتی است تا بتواند هم در ابعاد ملی و استانی تاثیرگذار باشد و هم  در نهایت پیشنهاداتی ارایه تا در احکام قانون توسعه برنامه هفتم کشور استفاده شود.

فاطمی در ادامه اظهار داشت: اگر بخواهیم این هدف را محقق کنیم به سه رکن شورای راهبردی متشکل از معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری استخدامی کشور، انجمن بهره‌وری کشور، رییس سازمان ملی بهره‌وری، نماینده سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان موثر در تدوین قانون برنامه هفتم، کمیته علمی و کمیته اجرایی نیاز داریم.

استاندار یزد در پایان با اشاره به اینکه انجمن‌ها و گروه‌هایی برای فرهنگ سازی، آموزش و پیگیری بهره‌وری باید ایجاد شود، تاکید کرد: امروز رسما اعلام می‌کنم دو مساله بهره‌وری و نوآوری از مولفه‌های اساسی و مهم توسعه و پیشرفت استان هستند و همه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به این دو مساله برنامه و عزم جدی خود را داشته و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید این مساله را پیگیری و نظارت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه