English

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر خبر داد؛

پیش‌بینی تولید ۱۶ هزار تن نارنگی در قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از پیش بینی تولید 16 هزار تنی نارنگی پیش‌رَس در باغ های مرکبات این شهرستان خبر داد.

پیش‌بینی تولید 16 هزار تن نارنگی در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی درویش نیا مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به آغاز برداشت نارنگی پیش رس در 800 هکتار از باغ های شهرستان قائم شهر، اظهار داشت: پیش‌بینی می شود امسال 16 هزار تن نارنگی پیش‌رَس در این شهرستان تولید شود.

وی ادامه داد: این شهرستان دارای 15 هزار و 215 هکتار باغ مرکبات است که 800 هکتار آن به نارنگی پیش‌رَس اختصاص دارد که 750 هکتار آن بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر افزود: 3 هزار هکتار از باغ‌های مرکبات به نارنگی (انشو، پیج، یافا و محلی)، 12 هزار هکتار پرتقال و مابقی نیز به انواع مرکبات دیگر اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه برداشت میوه قبل از فرا رسیدن فصل سرما باعث افزایش مقاومت در برابر یخبندان می شود، گفت: نارنگی "پیج" از ارقام پربار محسوب می شود و برای تشکیل میوه به گرده دهنده مناسب نیاز دارد و از لحاظ درشتی در حد متوسط بوده و ضخامت پوست آن متوسط، بافت آن ترد و آبدار و بسیار معطر و شیرین است.

درویش نیا با بیان اینکه بهتر است در منطقه شمال از ارقام زودرس شامل انواع نارنگی و پیج و همچنین انواع پرتقال استفاده شود تا میوه های پیش‌رَس از بروز سرما از درخت چیده شود، تصریح کرد: در این منطقه برداشت زود هنگام موجب اُفت کیفیت میوه و کاهش بازار پسندی آن می شود که ناشی از نرسیدن کامل میوه در زمان برداشت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه