English

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خبر داد؛

آزادسازی ۶۰ هکتار از اراضی بستر دریاچه سد زاینده رود

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از آغاز آزادسازی ۶۰ هکتار از اراضی دریاچه سد زاینده‌رود خبر داد.

آزادسازی ۶۰ هکتار از اراضی بستر دریاچه سد زاینده رود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمدرضا صادقی اظهار داشت: رفع تصرف و آزادسازی حدود ۶۰ هکتار از اراضی تملیکی سد زاینده‌رود با حکم قضایی و با همکاری کلانتری شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری در روستای پهنا و آزادگان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه اراضی دریاچه سد زاینده‌رود توسط شماری از کشاورزان روستاهای مجاور تصرف شده است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که ذخیره سد زاینده رود به علت کمبود آب کاهش یافته، اراضی دریاچه سد اِشغال شده و با اضافه برداشت آب، کشت آبی در این منطقه انجام می‌شود.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه متخلفان شناسایی شدند، افزود: تخلفات در اراضی دریاچه سد در مراجع قانونی پیگیری و روال قضایی آن طی یک سال سپری شد و در نهایت به صدور حدود ۳۰ حکم قضایی برای آزادسازی ۶۰ هکتار از اراضی تصرف شده انجامید.

صادقی با بیان اینکه این اراضی در مرز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است، گفت: با سپری شدن مراحل قضایی و برغم دشواری‌هایی که وجود داشت، این تعداد رای قضایی صادر شد و اکنون عملیات آزاد سازی اراضی دریاچه سد زاینده رود در حال اجراست.

وی تصرف اراضی و اضافه برداشت‌ها از نهر آزادگان یکی از چالش‌های بزرگ در بالادست سد زاینده‌رود دانست و گفت: تخلفات گسترده‌ای در نهر آزادگان صورت می‌گیرد که باید مدیریت و رسیدگی شود؛ مکاتبات بسیاری از سوی آب منطقه ای اصفهان در این باره شده اما در استان مجاور برای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز همکاری چندانی نشد.

این مقام مسئول درخصوص بندهای آبخیزداری در بالادست رودخانه و سد زاینده‌رود نیز خاطرنشان کرد: نظرات مثبت و منفی بسیاری درباره این بندها وجود دارد و شرکت آب منطقه‌ای برای تصمیم‌گیری درخصوص آنها در حال انجام مطالعات و بررسی‌های کارشناسی است.

صادقی همچنین به آزادسازی رودخانه معروف به دامنه- داران از سرشاخه‌های مهم رودخانه زاینده‌رود با همکاری اهالی روستاهای منطقه اشاره کرد و گفت: آزادسازی این رودخانه یکی از مهم‌ترین اقدامات یکسال اخیر همکاران ما بود و از این حیث اهمیت داشت که با فرهنگسازی و گفتگو و بدون اخذ حکم قضایی یا تحمیل هزینه به شرکت انجام شد.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان اضافه کرد: رفع تصرف اراضی رودخانه دامنه- داران به طول ۱۵ کیلومتر و در عرض ۲۰ متر انجام شد و بخش دوم آزادسازی رودخانه نیز امسال و از نیمه دوم آبان آغاز می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه