English

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی مازندران خبر داد؛

دستگیری یک حفار غیرمجاز و کشف و ضبط فلزیاب درشهرستان نکا

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری یک حفار غیرمجاز و کشف و ضبط دو دستگاه فلزیاب در شهرستان نکا خبر داد.

 دستگیری یک حفار غیرمجاز و کشف و ضبط فلزیاب درشهرستان نکا

 به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار داشت: بنا بر گزارش پایگاه یگان‌حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان نکا مبنی بر خبر واصله از سوی میراث‌بانان افتخاری مبنی بر خرید و فروش فلزیاب توسط فردی با هویت معلوم بلافاصله مأموران یگان حفاظت به‌ همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل موردنظر اعزام و پس از بازدید و بررسی از منزل و خودروی اعلامی، توانستند از صندوق عقب خودرو دو دستگاه فلزیاب کشف و ضبط کنند.

وی ادامه داد: در این‌ رابطه یک نفر با هویت معلوم دستگیر و پرونده به‌ منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تصریح کرد: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

وی بیان داشت: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌ منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس 01133391007 در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی