English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد؛

اجرای طرح «کلاس شهر» در مدارس نواحی شش‌گانه شهر اصفهان/ ۱۰۰ هزار دانش‌آموز مخاطب طرح کلاس شهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای طرح «کلاس شهر» در مدارس نواحی شش‌گانه شهر اصفهان خبر داد.

اجرای طرح «کلاس شهر» در مدارس نواحی شش‌گانه شهر اصفهان/ 100 هزار دانش‌آموز مخاطب طرح کلاس شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا ابراهیمی در این مراسم با تأکید بر همراهی و هم‌افزایی با شهرداری برای ارتقای فرهنگ شهروندی و قانون‌مداری در میان دانش‌آموزان اظهار کرد: برای استفاده بهینه از امکانات شهر، فضاهای فرهنگی و امکانات آموزش و پرورش در راستای تحقق این امر اقدام به امضای تفاهم‌نامه‌ای برای رسیدن به اهداف هر دو نهاد کردیم.

وی با تاکید بر اهمیت ارایه برنامه های آموزشی در تمام مدارس افزود: ارتقای سطح اجتماعی دانش‌آموزان جزو وظایف ذاتی آموزش و پرورش است و آشنایی با حقوق شهروندی و آموزش اخلاق شهروندی نیز یکی از این موارد محسوب می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در قالب این تفاهم‌نامه برنامه‌هایی برای مقاطع بالاتر از ششم ابتدایی تا دبیرستان نیز اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح «کلاس شهر» از ابتدای سال تحصیلی 1402-1401 در مدارس نواحی شش‌گانه شهر اصفهان آغاز شده، بر اهتمام مسئولان مدارس برای اجرای مطلوب این طرح تأکید کرد.

ضرورت حرکت به سوی برنامه‌‌های ریشه‌ای و بلندمدت

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه در حوزه فرهنگی علاوه بر اجرای برنامه‌های گوناگون باید بر اجرای طرح‌های ریشه‌ای و بلندمدت تمرکز شود، گفت: نتایج این طرح‌های مستمر و عمیق در سال‌های آینده حاصل می‌شود.

سعید امامی با بیان اینکه طرح کلاس شهر برای دومین سال به‌عنوان طرحی دائمی در مدارس اصفهان اجرا می‌شود، تصریح کرد: آموزش‌های مورد نظر در قالب طرح کلاس شهر در دو پایه اول و ششم دبستان وارد مدارس شده و به‌عنوان زنگ کلاس شهر در طول سال به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه شهرداری اصفهان و آموزش و پرورش باید نقاط تلاقی خود در حوزه فرهنگی را جدی‌تر از گذشته دنبال کنند، افزود: تعامل میان دو دستگاه باید دوطرفه باشد و آموزش و پرورش شهرداری را یار خود تلقی کند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری با تأکید بر نظارت دقیق و جامع آموزش و پرورش بر اجرای این طرح در مدارس و همراهی آموزگاران و والدین گفت: در این طرح به جز کتاب دانش‌آموز، کتاب‌هایی در اختیار معلمان و والدین قرار داده شده تا بدانند این مباحث را چطور آموزش بدهند.

100 هزار دانش‌آموز، مخاطب طرح کلاس شهر

امامی خاطرنشان کرد: طبق یکی از بندهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی باید برای مشارکت اجتماعی آماده شده و افرادی مسئولیت‌پذیر و دارای مهارت‌های شهروندی شوند. از طرف دیگر معاونت فرهنگی شهرداری وظایفی در راستای آموزش فرهنگ شهروندی به شهروندان دارد و طرح بزرگ کلاس شهر نقطه تلاقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیازهای شهرداری است.

او ادامه داد: پس از انجام مطالعات کافی، طرح کلاس شهر برای بیش از 100 هزار دانش‌آموز پایه های اول و ششم ابتدایی اصفهان اجرا و مهارت‌‌های شهروندی به آنها آموزش داده می‌شود.

رونمایی از پوستر طرح «کلاس شهر»

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه اجرای طرح «کلاس شهر» تا پایان سال تحصیلی 1402-1401 به امضای شهردار اصفهان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان رسید و از پوستر این طرح رونمایی شد.

اهداف مشترک این تفاهم‌نامه شامل توسعه و ترویج مهارت‌های شهروندی در دانش‌آموزان دوره ابتدایی، ارتقاء سطح علمی و آگاهی مدیران، مربیان، آموزگاران و مدارس مجری، غنی‌سازی و تثبیت آموخته‌ها و استمرار یادگیری با توجه به اهداف برنامه آموزش شهروندی و ارتقاء سطح آگاهی اولیاء درباره آموزش مهارت‌های شهروندی است.

موضوع این تفاهم‌نامه ترسیم چارچوب و تنظیم شیوه‌ها و زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، آموزش و توسعه مهارت‌های شهروندی(اخلاق شهروندی، مشارکت‌جویی، پسماند و بازیافت، حفظ محیط زیست و ...) در راستای فعالیت‌های کتب درسی، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. در بند دیگری از این تفاهم‌نامه نیز تعهدات شهرداری اصفهان و آموزش و پرورش در راستای اجرای موفق این طرح تبیین شده است.

به گزارش موج، تفاهم‌نامه اجرای طرح «کلاس شهر» تا پایان سال تحصیلی 1402-1401 با برگزاری آیینی به امضای علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان و محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

کلاس شهر 2 (2)

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه