English

به فعلیت رساندن ظرفیت‌های قم هدف مدیریت شهری از برنامه‌ریزی روز قم

شهردار قم نهضت‌های آزادی‌بخش یک قرن گذشته را زمینه‌ساز شکل‌گیری انقلاب اسلامی دانست و گفت: تبلور تمام جنبش و حرکت‌های آزادی‌خواه دو قرن گذشته در انقلاب اسلامی ایران متجلی شده است.

به فعلیت رساندن ظرفیت‌های قم هدف مدیریت شهری از برنامه‌ریزی روز قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در نخستین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در سالن رضوان شهرداری، با اشاره به نقش شهرداری‌ها در معرفی و رونق گردشگری مقاومت اظهار داشت: مقاومت یک مقوله بسیار بزرگی است که اتصال آن به گردشگری آن را محدود می‌کند و از طرفی گردشگری مؤلفه‌هایی دارد که ممکن است با مساله مقاومت مقداری در تعارض باشد.

وی نام‌گذاری سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم به‌عنوان «روز قم» را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: هدف مجموعه مدیریت شهری از این ابتکار، معرفی و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری، زیارتی و اقتصادی بوده است.

شهردار قم نهضت‌های آزادی‌بخش یک قرن گذشته را زمینه‌ساز شکل‌گیری انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: تبلور تمام جنبش و حرکت‌های آزادی‌خواه دو قرن گذشته در انقلاب اسلامی ایران متجلی شده است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی درزمانی شکل گرفت که اندیشمندان شرق و غرب نقطه پایانی بر حکومت دینی گذاشته بودند و معتقد بودند که حکومت‌های دینی به دوران بی‌سوادی و جهل انسان برمی‌گردد و در دوران بعد از رنسانس و پیشرفت‌های علمی، دین جایی در سیاست و اجتماع ندارد.

دکتر سقائیان‌نژاد اضافه کرد: نهضت فکری امام خمینی(ره) درست در مقابل اندیشه‌های شرق و غرب قرار داشت و بنیان‌های فکری هر دو مکتب را زیرسوال می‌برد و تفکر و طرح تازه‌ای مبتنی بر اندیشه ناب اسلام محمدی پایه‌ریزی کرد و از همین رو دنیا در برابر انقلاب اسلامی قرارگرفته و با ترور، حمایت از نهضت‌های دروغین، جنگ ترکیبی در ابعاد مختلف، تحریم و غیره تلاش کردند مانع از گسترش انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت شوند.

به گفته وی، انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی جلوه بی‌نظیری از صبر و مقاومت در برابر مستکبران جهانی بود که نتیجه آن پیروزی شد.

شهردار قم با تأکید دوباره بر اینکه گردشگری مقاومت اصل مقاومت را محدود می‌کند، تصریح کرد: گردشگری و مقاومت هرکدام ظرایف خاص خود را دارد که باید با دقت دنبال شود تا آسیبی به هیچ‌کدام از آن‌ها وارد نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه